Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/66925
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | John Kennedy Pereira de Castro | pt_BR |
dc.creator | Luciana Monteiro de Castro Silva Dutra | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-04-09T12:09:36Z | - |
dc.date.available | 2024-04-09T12:09:36Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.issue | 26 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1983-5973 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/66925 | - |
dc.description.abstract | This article focuses on songs by Oswaldo de Souza (1904-1995) and possibilities for their performance today, considering their creative context, dialogic aspects and elements of the current context that are able to activate their meanings efficiently, ensuring their continuous existence as artistic work. Therefore, the context of their creation and descriptions of immanent nature of the work are observed and an interpretative suggestion is proposed. This proposal aims to lead to a performance that associates the songs to cordel literature. | pt_BR |
dc.description.resumo | Neste artigo, lança-se o foco sobre a canção de Oswaldo de Souza (1904-1995) e de possibilidades de sua performance para a atualidade, considerando seu contexto criativo, seus aspectos dialógicos e elementos do contexto atual capazes de ativar seus significados de modo eficiente, garantindo sua pervivência como obra artística. Para isto, observa-se o contexto de sua criação e descrições de características imanentes da obra e propõe-se uma sugestão interpretativa, que visa conduzir a uma proposta performática que associa a canção com a literatura de cordel. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | MUSICA - ESCOLA DE MUSICA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Congresso da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Música (ANPPOM) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Canção brasileira | pt_BR |
dc.subject | Oswaldo de Souza | pt_BR |
dc.subject | Literatura de cordel | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject.other | Música brasileira | pt_BR |
dc.subject.other | Souza, Oswaldo de | pt_BR |
dc.subject.other | Literatura de cordel | pt_BR |
dc.subject.other | Performance (Arte) | pt_BR |
dc.title | A performance das canções de Oswaldo de Souza hoje: desafios e aproximações frente aos percursos da obra no tempo | pt_BR |
dc.title.alternative | Performance of songs by Oswaldo de Souza today: challenges and similarities | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | https://anppom.org.br/anais/anaiscongresso_anppom_2016/4090/public/4090-14351-1-PB.pdf | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0002-8209-6773 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0008-4119-9729 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A performance das canções de Oswaldo de Souza hoje_ desafios e aproximações frente aos percursos da obra no tempo.pdf | 185.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.