Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/66932
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Nivea Renata Alencar de Freitas | pt_BR |
dc.creator | Luciana Monteiro de Castro Silva Dutra | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-04-09T13:52:41Z | - |
dc.date.available | 2024-04-09T13:52:41Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.issue | 26 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1983-5973 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/66932 | - |
dc.description.abstract | This article is intended to focus on the work of C. Stanislavski in his opera studio (1918-1938) considering his ideas about art song performance. The goal is to show how the author defended the interpretation of art song as scenic creation feature. References taken from the author's own books and related research were used as basis on the preparation of this text. The conclusion leads to the ideia that the interpretation of art songs under the methodological look of Stanislavski may favor the scenic creation also in the opera space. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente artigo tem como intenção dar enfoque ao trabalho de C. Stanislavski em seu estúdio de ópera (1918-1938) ao que se relaciona à performance de canção de câmara. O objetivo é mostrar como o autor defendia a interpretação de canção como recurso de criação cênica. Referências retiradas de livros do próprio autor e pesquisas relacionadas foram usadas como base na elaboração do presente texto. O que se conclui é que a interpretação de canções, sob o olhar metodológico de Stanislavski, pode favorecer a criação cênica também no espaço da ópera. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | MUS - DEPARTAMENTO DE INSTRUMENTO E CANTO | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Congresso da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Música (ANPPOM) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Stanislavski | pt_BR |
dc.subject | Canção de câmara | pt_BR |
dc.subject | Ópera | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject | Estúdio de ópera | pt_BR |
dc.subject.other | Stanislavski, Konstantin, 1863-1938 | pt_BR |
dc.subject.other | Ópera - Dramaturgia | pt_BR |
dc.subject.other | Performance (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Performance musical | pt_BR |
dc.title | Um olhar sobre o trabalho de C. Stanislavski no estúdio de ópera (1918– 1938): a canção de câmara como recurso cênico-pedagógico | pt_BR |
dc.title.alternative | A pespective on C. Stanislavski´s work on the opera studio (1918-1938): the art song as a scenic-pedagogical resource | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | https://anppom.org.br/anais/anaiscongresso_anppom_2016/4028/public/4028-14346-1-PB.pdf | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0008-4119-9729 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Um olhar sobre o trabalho de C. Stanislavski no estúdio de ópera (1918– 1938)_ a canção de câmara como recurso cênico-pedagógico.pdf | 187.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.