Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/67081
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorIsabela Sales e Bragapt_BR
dc.creatorMarina Horta Freirept_BR
dc.date.accessioned2024-04-11T20:41:01Z-
dc.date.available2024-04-11T20:41:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.issue8pt_BR
dc.identifier.issn2675-8105pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/67081-
dc.description.abstractMusic-centered Music Therapy sees music as therapy in a therapeutic relationship in which the tree agentes, client, music therapist and music, relate through their musicality. In this relationship, the music therapist acts as a tool between these agents, making it necessary to educate him/herself in the Clinical Musicianship: a set of inherent and acquired factors, through which the music therapist relates to the client. The present study aims to understand the way that music-centered music therapists conceptualize, think and seek the continuous growing of their Clinical Musicianship, through semi-structured interviews, followed by Thematic Analysis. Three music-centered music therapists have already been interviewed and one of the interviews has been analysed. The Musicality and the Clinical Musicianship showed to be essencial factors for the music therapist growth, in the development of him/her self knowledge through music, in the realization of supervision and personal therapypt_BR
dc.description.resumoA Musicoterapia Musicocentrada vê a música como terapia numa relação terapêutica em que os três agentes, paciente, musicoterapeuta e música, se relacionam por meio de suas musicalidades. Nessa relação, o musicoterapeuta atua como ferramenta entre tais agentes, fazendo-se necessário educar-se na Musicalidade Clínica: um conjunto de fatores, inerentes e adquiridos, por onde o musicoterapeuta se relaciona com o paciente. O presente estudo visa compreender a maneira que os musicoterapeutas musicocentrados conceituam, pensam e buscam o desenvolvimento contínuo de sua Musicalidade Clínica, através de entrevistas semiestruturadas, seguidas da aplicação da Análise Temática. Já foram entrevistados 3 musicoterapeutas musicocentrados e analisada uma das entrevistas. A Musicalidade e a Musicalidade Clínica mostraram-se fatores imprescindíveis para o crescimento do musicoterapeuta, no desenvolvimento de seu autoconhecimento por meio da música, na realização da supervisão e da terapia pessoal.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMUS - DEPARTAMENTO DE INSTRUMENTO E CANTOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofNas Nuvens... Congresso de Músicapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMusicalidade clínicapt_BR
dc.subjectMusicoterapia musicocentradapt_BR
dc.subjectMusicalidadept_BR
dc.subject.otherPercepção musicalpt_BR
dc.subject.otherMusicoterapiapt_BR
dc.subject.otherEntrevistapt_BR
dc.titleA musicalidade clínica do musicoterapeuta musicocentrado: entrevista com Gregório Queirozpt_BR
dc.title.alternativeThe clinical musicianship of the music-centered music therapist: interview with Gregório Queirozpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttps://musica.ufmg.br/nasnuvens/index.php/8o-nas-nuvens-congresso-de-musica-anais-2022/pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0001-9616-7336pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8022-3578pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.