Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/69257
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEdmar Rocha Almeidapt_BR
dc.creatorCinara Botelho Moutinhopt_BR
dc.creatorSirley Alves da Silva Carvalhopt_BR
dc.creatorMaria Rizoneide Negreiros de Araújopt_BR
dc.date.accessioned2024-06-18T15:53:28Z-
dc.date.available2024-06-18T15:53:28Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume10pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage683pt_BR
dc.citation.epage691pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5205/1981-8963-v10i2a11006p683-691-2016pt_BR
dc.identifier.issn1981-8963pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/69257-
dc.description.abstractObjective: reporting the collective development experience of a child care protocol for Nurses in Primary Health Care. Method: a descriptive study of type experience report. It presents the realization of literature over 12 continuing education meetings with agreement and building a set of tables, specific for each month of the child's life in order to organize the clinical routine in child care. Results: the frames have a standard structure, dividing the query in six stages: (1) hosting; (2) asking; (3) evaluating; (4) checking the general signs of danger; (5) stratifying risk; and (6) and driving diagnosis. Conclusion: it is considered that the protocol is built in a simple operation, but also high theoretical density and can contribute to improved clinical performance of Nurses in childcare.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo: relatar a experiência de elaboração coletiva de um protocolo de puericultura para os Enfermeiros da Atenção Primária à Saúde. Método: estudo descritivo, do tipo relato de experiência. Apresenta a realização de revisão da literatura ao longo de 12 encontros de educação permanente com pactuação e construção de um conjunto de quadros, específicos para cada mês de vida da criança, a fim de organizar a rotina clínica da puericultura. Resultados: os quadros possuem uma estrutura padrão, dividindo a consulta em seis momentos: (1) acolher; (2) perguntar; (3) avaliar; (4) checar sinais gerais de perigo; (5) estratificar o risco; e (6) diagnosticar e conduzir. Conclusão: considera-se que o protocolo construído é de simples operacionalização, mas, também, de elevada densidade teórica, podendo contribuir para a melhora da performance clínica dos Enfermeiros na puericultura.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE FONOAUDIOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de enfermagem UFPE on-linept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCuidado da criançapt_BR
dc.subjectSaúde da criançapt_BR
dc.subjectEnfermagem pediátricapt_BR
dc.subjectAtenção primária à saúdept_BR
dc.subject.otherCuidado da criançapt_BR
dc.subject.otherSaúde da criançapt_BR
dc.subject.otherEnfermagem pediátricapt_BR
dc.subject.otherAtenção primária à saúdept_BR
dc.titleRelato sobre a construção de um protocolo de enfermagem em puericultura na atenção primáriapt_BR
dc.title.alternativeReport about the construction of a nursing protocol in child care in primary carept_BR
dc.title.alternativeInforme sobre la construcción de un protocolo de enfermería en el cuidado de niños en atención primariapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/revistaenfermagem/article/view/11006pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7628-1721pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0002-1871-0273pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3705-9471pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9500-6680pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.