Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/70306
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | A elaboração de um audiolivro como recurso didático para a educação financeira de alunos com baixa visão |
Other Titles: | Construction of an audiobook as a teaching resource for the financial education of students with partial vision |
Authors: | Valéria Rosa Farto Lopes Carlos Cesar Garcia Freitas Jáima Pinheiro de Oliveira |
Abstract: | O objetivo desse estudo foi criar um recurso didático, em formato de audiolivro, para o ensino da Educação Financeira direcionado a alunos com baixa visão, de modo que atendesse suas demandas e especificidades. Essa produção partiu de uma narrativa fictícia do universo infantil e fez uso de diferentes elementos de sonoplastia. Participaram da pesquisa cinco estudantes, regularmente matriculados em turmas do terceiro ao sétimo anos da rede pública de ensino do estado de São Paulo e que também frequentavam, no contraturno, uma sala de recursos multifuncionais. A criação e a utilização deste recurso didático geraram diferentes possibilidades de leitura, interpretação e apropriação dos conteúdos pelos leitores, tanto para aqueles com deficiência visual, como para os que não possuíam alteração visual. |
Abstract: | The aim e of the study was to create a didactic resource, in audiobook format, for the teaching of Financial Education directed to students with partial vision, considerer his demands and specificities. The production was based on a fictional narrative from the children's universe and made use of different sound elements. Five students participated in the research, regularly enrolled in classes from the third to the seventh grade of the public school system in the state of São Paulo and who also attended, in the opposite period, a multifunctional resources room. The creation and use of this didactic resource generated different possibilities for reading, interpretation and appropriating the contents by readers, both for those with visual impairment and for those who did not have visual impairment. |
Subject: | Inclusão escolar Educação financeira Deficiência visual Formação de professores |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.28998/2175-6600.2022v14n34p350-376 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/70306 |
Issue Date: | 27-Apr-2022 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/12052 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Debates em Educação |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A elaboração de um audiolivro como recurso didático para a educação financeira de alunos com baixa visão.pdf | 519.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.