Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/74869
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPatrícia Assispt_BR
dc.creatorRoberto Célio Valadãopt_BR
dc.creatorValéria de Oliveira Roque Ascençãopt_BR
dc.date.accessioned2024-08-23T20:59:22Z-
dc.date.available2024-08-23T20:59:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.issue5pt_BR
dc.citation.spage73pt_BR
dc.citation.epage83pt_BR
dc.identifier.sici00pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/74869-
dc.description.abstractIn this article, we will seek, through documentary research, to compare the understandings of Spatial Thinking, present in Learning to Think Spatially: GIS as a Support System in the K-12 Curriculum (NRC, 2006), with national research dedicated to identifying the intellectual components and movements involved in Geographic Reasoning. By identifying similarities, differences, and disagreements between the works analyzed, we seek an outline, albeit incipient, of what we understand as Geographic Reasoning. We consider such reasoning to be necessary for the study of the spatiality of a given phenomenon and, consequently, for the understanding of Spatial Practices.pt_BR
dc.description.resumoNeste artigo procuraremos, através de uma pesquisa documental, cotejar as compreensões sobre Pensamento Espacial, presentes no Learning to Think Spatially: GIS as a Support System in the K-12 Curriculum (NRC, 2006), às pesquisas nacionais dedicadas a identificação dos componentes e movimentos intelectuais envolvidos num Raciocínio Geográfico. Através da identificação de aproximações, distanciamentos e discordâncias entre os trabalhos analisados, buscamos um delineamento, ainda que incipiente, daquilo por nós compreendido como Raciocínio Geográfico. Tal raciocínio é por nós tomado como necessário ao estudo da espacialidade de um dado fenômeno e, em decorrência, à compreensão de Práticas Espaciais.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentIGC - DEPARTAMENTO DE GEOGRAFIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofColóquio Internacional da Rede Latino Americana de Didática de Geografiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGeografiapt_BR
dc.subjectLógicapt_BR
dc.subject.otherGeografiapt_BR
dc.subject.otherLógicapt_BR
dc.titlePor uma construção do raciocínio geográfico para além do pensamento espacial (spatial thinking)pt_BR
dc.title.alternativeFor a construction of geographical reasoning beyond spatial thinkingpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttps://files.cercomp.ufg.br/weby/up/8/o/ANAIS_5_Redladgeo.pdfpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Por uma construçõ d0 raciocínio.pdfA.pdf117.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.