Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/75312
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | As contribuições da Grounded Theory para um estudo sobre a formação de professores |
Other Titles: | The contributions of the Grounded Theory for the professors training study |
Authors: | Cinthia Luiz da Silva Fábio Augusto Rodrigues e Silva |
Abstract: | A partir das críticas relacionadas às escolhas metodológicas de pesquisas em Ciências Humanas, especificamente, procurou-se apresentar as contribuições da Grounded Theory para o desenvolvimento de uma pesquisa de formação de professores. A pesquisa contou com dados de uma oficina sobre a aprendizagem baseada em projetos oferecida a professores da uma escola pública. Os professores responderam ao questionário e três profissionais foram entrevistados. Esses dados nos permitiram produzir teorias acerca do processo de formação de professores, possibilitando identificar os conhecimentos mobilizados pelos entrevistados quando questionados sobre os benefícios e limitações da atividade oferecida. |
Abstract: | Specifically based on the critics related to the methodological choices of research in Human Sciences, we sought to present the contributions of the Grounded Theory for the development of a research on teacher education. The research relied on a workshop’s data focused on project-based learning process offered to public school teachers. The teachers answered a survey and three professionals were interviewed. These data allowed us to produce theories about the teacher training process, making it possible to identify the knowledge mobilized by the interviewees when asked about the benefits and limitations of the activity offered. |
Subject: | Professores -- Formação Pesquisa qualitativa |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/75312 |
Issue Date: | 7-Sep-2022 |
metadata.dc.url.externa: | https://periodicos.uepa.br/index.php/cocar/article/view/5335 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Cocar |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
As contribuições da Grounded Theory para um estudo sobre a formação de professores.pdf | 307.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.