Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/75853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Cláudia de Assispt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4865743376565106pt_BR
dc.contributor.referee1Felipe de Oliveira Amorimpt_BR
dc.contributor.referee2Mauro Rodriguespt_BR
dc.creatorLissandra Sampaio Ribeiropt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/0636439518161412pt_BR
dc.date.accessioned2024-08-30T16:48:49Z-
dc.date.available2024-08-30T16:48:49Z-
dc.date.issued2024-06-28-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/75853-
dc.description.abstractThis work aims to carry out a study on the use of two recorders played simultaneously by a single flutist, with the objective of reflecting on the challenges the musician faces when performing repertoire for this modality of instrumentation. For this purpose, three works from the contemporary music repertoire are addressed: Ende, by Louis Andriessen; Diaulos, by Bruno Giner; and Onírica - Paisagem Noturna, by Hudson Lacerda and Lissandra Sampaio Ribeiro. In the first chapter, focusing on Ende, and in the second chapter, on Diaulos, technical, interpretative, and linguistic aspects were raised and analyzed, based on the study and performance of these pieces. The third chapter reports on the creation of the piece Onírica – Paisagem Noturna, carried out in a collaborative interpreter-composer process.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho realiza um estudo sobre o uso de duas flautas doces tocadas simultaneamente por um único flautista, refletindo sobre os desafios enfrentados na execução de repertório para essa instrumentação. Para tanto, são analisadas três obras de música contemporânea: Ende, de Louis Andriessen; Diaulos, de Bruno Giner; e Onírica - Paisagem Noturna, de Hudson Lacerda e Lissandra Sampaio Ribeiro. O primeiro e o segundo capítulos, dedicados a Ende e Diaulos respectivamente, investigam aspectos técnicos, interpretativos e de linguagem a partir do estudo e performance dessas peças. O terceiro capítulo relata a criação de Onírica – Paisagem Noturna em um processo colaborativo entre intérprete e compositor.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMUSICA - ESCOLA DE MUSICApt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Músicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectflauta docept_BR
dc.subjectduas flautas doces tocadas por um flautistapt_BR
dc.subjectLouis Andriessenpt_BR
dc.subjectBruno Ginerpt_BR
dc.subjectHudson Lacerdapt_BR
dc.subject.otherPerformance musicalpt_BR
dc.subject.otherMúsica para flauta docept_BR
dc.titleUm estudo sobre o uso de duas flautas doces tocadas simultaneamente por um só flautista na música contemporâneapt_BR
dc.title.alternativeA study on the use of two recorders played simultaneously by a single flutist in contemporary musicpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.