Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/76446
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBarbara Freitas Pagliotopt_BR
dc.creatorEvelyn Cristine Dos Santos Álvarespt_BR
dc.creatorJonathan Philippe F. B. Dos Santospt_BR
dc.creatorPriscila Gabriele Martins Silvapt_BR
dc.creatorSibelle Cornélio Diniz da Costapt_BR
dc.creatorTamires Batista Silveirapt_BR
dc.creatorWellington Luiz Silvapt_BR
dc.date.accessioned2024-09-13T16:36:53Z-
dc.date.available2024-09-13T16:36:53Z-
dc.date.issued2023-
dc.citation.volume11pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage214pt_BR
dc.citation.epage233pt_BR
dc.identifier.issn23182326pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/76446-
dc.description.abstractEspaço do Conhecimento UFMG is one of the University’s spaces of culture and scientifi c divulgation. In line with the contemporary guidelines of university extension and non-formal education, the educational practices in this space have as central objectives the democratization of academic knowledge and the sharing and co-creation of knowledge with diff erent audiences. This text presents and discusses the activities developed by the Museum’s Núcleo de Ações Educativas, Acessibilidade e Pesquisa de Público. In addition to reporting these practices, the text brings considerations about their challenges and potential, highlighting both the actions developed in person and those carried out on the internet and social networks, during the period of social distance.pt_BR
dc.description.resumoAberto ao público em 2010, o Espaço do Conhecimento UFMG é um dos espaços de cultura e divulgação científi ca da Universidade. Em sintonia com as diretrizes contemporâneas da extensão universitária e da educação não formal, as práticas educativas nesse espaço têm como objetivos centrais a democratização do conhecimento acadêmico e o compartilhamento e cocriação de saberes com os diversos públicos. Este texto apresenta e discute as atividades desenvolvidas pelo Núcleo de Ações Educativas, Acessibilidade e Pesquisa de Público do museu. Além do relato dessas práticas, o texto traz considerações sobre seus desafi os e potencialidades, destacando tanto as ações desenvolvidas presencialmente quanto aquelas executadas em meios virtuais, durante o período de distanciamento social.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofInterfacespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMuseuspt_BR
dc.subjectEducação não-formalpt_BR
dc.subjectEstudantes - Atividadespt_BR
dc.subject.otherMuseuspt_BR
dc.subject.otherEducação Não-formalpt_BR
dc.subject.otherEstudantes, Atividadespt_BR
dc.titleAções educativas no Espaço do Conhecimento UFMGpt_BR
dc.title.alternativeEducational actions in Espaço do Conhecimento UFMGpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/revistainterfaces/article/view/34301pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2516-1401pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0004-0018-3086pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0002-1781-9752pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0006-2035-7949pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3183-3588pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0009-8759-9258pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0003-9502-2789pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ações educativas no espaço do conhecimento ufmg.pdfA.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.