Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/76820
Type: | Artigo de Evento |
Title: | A Educação Profissional e Tecnológica: cotejamentos entre Brasil e Argentina |
Authors: | Remi Castioni Reinaldo de Lima Reis Júnior Denise Bianca Maduro Silva Passades |
Abstract: | Trata do resultado de um processo inicial de estudos e pesquisas que buscam analisar em comparação o modelo e estrutura da educação profissional e tecnológica (EPT), do Brasil e da Argentina. Utiliza da trajetória histórica, da análise das concepções teóricas de educação e dos dados quantitativos, para analisar os caminhos e resultados alcançados por ambos os países, afim de melhor afinar os objetivos da EPT no Brasil. |
Abstract: | This is the result of an initial process of studies and research that seeks to compare the model and structure of professional and technological education (EPT) in Brazil and Argentina. It uses the historical trajectory, the analysis of theoretical concepts of education and quantitative data to analyze the paths and results achieved by both countries, in order to better fine-tune the objectives of EPT in Brazil. |
Subject: | Ensino profissional Brasil Argentina |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | PROEX - PRO-REITORIA DE EXTENSAO |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/76820 |
Issue Date: | 2017 |
metadata.dc.url.externa: | https://abet-trabalho.org.br/xv-encontro-nacional-da-abet/ |
metadata.dc.relation.ispartof: | Encontro Nacional da Associação Brasileira de Estudos do Trabalho (ABET) |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A Educação Profissional e Tecnológica_ cotejamentos entre Brasil e Argentina.pdf | 397.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.