Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/80421
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Francisco Vidal Barbosapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5115477440886635pt_BR
dc.creatorAlexandra de Oliveira Salespt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/0989425831566156pt_BR
dc.date.accessioned2025-02-25T16:36:03Z-
dc.date.available2025-02-25T16:36:03Z-
dc.date.issued2016-12-07-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/80421-
dc.description.abstractAssociations are a non-profit collaborative work model, whether between individuals or companies that share the same interests and needs, working towards growth, support, resources and better opportunities, through the exchange of information, expansion strategies and ways of working, with the aim of seeking better opportunities and increasing competitiveness. Some supermarkets in the food retail sector in the Zona da Mata Mineira region, members of the SuperMais Retail Association, through integrated management, optimize processes and standardize methodologies in the financial area, integrating them into a collective and collaborative structure, which provides financial and strategic planning for the SuperMais Network, to achieve better results.pt_BR
dc.description.resumoAssociativismo é um modelo de trabalho colaborativo sem fins lucrativos, seja entre pessoas ou empresas, que possuem os mesmos interesses e necessidades, atuando na busca de crescimento, apoio, recursos e melhores oportunidades, pela troca de informações, de estratégias de expansão, de formas de atuação, com o objetivo de buscar melhores oportunidades e aumentar a competitividade. Alguns supermercadistas do varejo alimentício da região da Zona da Mata Mineira, participantes da Associação SuperMais de Varejo, por meio da gestão integrada, otimizam os processos e padronizam as metodologias da área financeira, integralizando-as em uma estrutura coletiva e colaborativa, que proporciona um planejamento financeiro e estratégico da Rede SuperMais, para conquistar melhores resultados.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAssociativismopt_BR
dc.subjectFinançaspt_BR
dc.subjectGestão financeira colaborativa.pt_BR
dc.subject.otherCooperaçãopt_BR
dc.subject.otherAssociações, instituições, etcpt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleAs Finanças no modelo associativista: o caso da associação SuperMais de varejopt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alexandra Sales_Monografia_CEGE.pdf654.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.