Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-8QKJ5H
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Sergio Freire Garcia | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Jalver Machado Bethonico | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Fernando de Oliveira Rocha | pt_BR |
dc.creator | Luiz Gustavo Vianna Batista | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-14T04:44:49Z | - |
dc.date.available | 2019-08-14T04:44:49Z | - |
dc.date.issued | 2011-10-31 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-8QKJ5H | - |
dc.description.abstract | The development of an interactive music system accompanied by images, purpose of this work, offered a unique opportunity to the manipulation of algorithms, ideas and concepts related to the use of audio and video processing in live performances, which resulted in an experiment called Teste nº1. The achievement of a compact and efficient system, to be used mainly by a sole musician and his/her personal computer, was accompanied by a series of personal decisions, succinctly dealt with in the Introduction, facing the delicate issue of the association of languages, the conceptualization of interactive music systems, and the choice of the softwares to be used.Two chapters deal with the two main processes in this experiment: "data sensing/acquisition, and its eventual processing. An Intermezzo, simultaneously splitting and integrating both chapters, comes into play, discussing the pragmatism inherent to the notions of time and music-writing, traces of the western music heritage unavoidable in this work. | pt_BR |
dc.description.resumo | Desenvolver um sistema musical interativo associado a imagens, objetivo desta pesquisa, ofereceu uma oportunidade única de manipular mecanismos, ideias e conceitos relacionados ao uso e processamento "ao vivo" de áudio e vídeo, em uma experiência que resultou na peça-protótipo Teste nº1. Buscar um sistema pequeno e eficiente, para ser utilizado principalmente por um músico e seu computador pessoal, envolveu uma série de posturas e questionamentos, descritos sucintamente na introdução, ao nos depararmos com a delicada associação entre linguagens, com a conceituação de "sistemas musicais interativos" e com decisões de escolhas de softwares.Dois capítulos tratam dos principais estágios conceituais envolvidos: a captação de dados e seu posterior processamento. Articulando-os, (separando e unindo, ao mesmo tempo) temos um Intermezzo abordando o pragmatismo das dimensões do tempo e da escrita, heranças da música ocidental incontornáveis em nosso trabalho. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Programa de Pós-Graduação em Música | pt_BR |
dc.subject.other | Musica | pt_BR |
dc.subject.other | Musica por computador Estudo e ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Composição musical por computador | pt_BR |
dc.title | Associação de imagens a um sistema musical interativo | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta__o_do_luiz___associa__o_de_imagens_a_um_sistema_musical__interativo.pdf | 7.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.