Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-93SGYM
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Rogerio Vasconcelos Barbosa | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Silvio Ferraz de Mello Filho | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Guilherme Antônio Celso Ferreira | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Oiliam Jose Lanna | pt_BR |
dc.creator | Sergio Rodrigo Ribeiro Lacerda | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-14T21:17:20Z | - |
dc.date.available | 2019-08-14T21:17:20Z | - |
dc.date.issued | 2012-10-29 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-93SGYM | - |
dc.description.abstract | The composer, in speaking of his own compositional process, confronts a series of challenges. Constantly there is the threat of the intellectual and technical approach not attains the wealth experienced at a creative process. This work seeks position itself face these challenges, relating musical creation and reflection from a multidisciplinary perspective that considers both the technical aspects as poetic aspects involved in artistic creation. Reflections of Deleuze and Klee on artistic creation establish a theoretical framework from which a set of six works of the author, written between 2010 and 2012, are discussed. The discussion will be focused on the concept capture of forces. | pt_BR |
dc.description.resumo | O compositor, ao falar de seu próprio processo composicional, se defronta com uma série de desafios. Constantemente tem-se uma ameaça de que a abordagem técnica e intelectual não alcance a riqueza vivenciada num processo criativo. O presente trabalho busca posicionar-se frente a esses desafios relacionando criação musical e reflexão a partir de uma perspectiva multidisciplinar, que considere tanto os aspectos técnicos como os aspectos poéticos implicados na criação artística. Elementos da filosofia de Gilles Deleuze e do pensamento de Paul Klee estabelecem um arcabouço teórico à partir do qual um conjunto de seis obras do próprio autor, escritas entre 2010 e 2012, são discutidas. A discussão será focada no conceito de captura de forças. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Relações entre artes | pt_BR |
dc.subject | Captura de forças | pt_BR |
dc.subject | Composição | pt_BR |
dc.subject | Movimento | pt_BR |
dc.subject.other | Deleuze, Gilles, 1925-1995 | pt_BR |
dc.subject.other | Musica | pt_BR |
dc.subject.other | Klee, Paul, 1879-1940 | pt_BR |
dc.subject.other | Composição (Música) | pt_BR |
dc.title | Movimento na composição musical: uma abordagem à luz do pensamento de Paul Klee e Gilles Deleuze | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
disserta_ao_volume_1_e_2.pdf | 25.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.