Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9CRHD3
Type: Dissertação de Mestrado
Title: A Educação Musical na formação em Dança: propriedades e particularidades
Authors: Camila de Queiroz
First Advisor: Walenia Marilia Silva
First Referee: Arnaldo Leite de Alvarenga
Second Referee: Ernani de Castro Maletta
Abstract: O foco desta dissertação está no modo como se dá o ensino de música em um curso superior de dança do Estado de São Paulo. Após uma rápida pesquisa sobre a legislação específica (Diretrizes Curriculares), apresento algumas informações sobre a relação entre música e dança, inclusive sobre a relevância do ensino musical para alunos de dança. Em seguida, trago relatos de uma pesquisa de campo que indicam como esses alunos se relacionam com a música, quais as suas dificuldades e necessidades e como a educação musical se insere no curso superior de dança em questão.
Abstract: This dissertation is focused on how music is taught in a São Paulo States academic dance course. After a brief study on the specific legislation (Curricular Policies), I present some information about the interaction between the music and the dance arts, including the relevance of music education for dance students. Then, I introduce reports from a field research that indicates how these students connect with music, which are their difficulties and needs, and how music education is placed in the dance academic course.
Subject: Musica para dança
Musica
Dança Estudo e ensino
Educação musical
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9CRHD3
Issue Date: 29-Aug-2013
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
versao_final_4.pdf2.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.