Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9G3HLU
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Sergio Freire Garcia | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Cesar Geraldo Guimaraes | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Carlos Vicente de Lima Palombini | pt_BR |
dc.creator | Rubia Gonzaga Pereira da Costa | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-11T12:24:06Z | - |
dc.date.available | 2019-08-11T12:24:06Z | - |
dc.date.issued | 2013-10-21 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9G3HLU | - |
dc.description.abstract | This research aimed to demonstrate, by the means of a theoretical construction that incorporated concepts borrowed from Deleuze and Pierre Schaeffer, such as the 'movement-image', 'time-image', 'signage matter', 'relay-art', 'concrete music', 'things language', 'sound object', 'reduced listening', 'sonority', 'sound framework' and 'simulacrum'; and from the study of musical and audiovisual pieces; the sounds imageries/narrative properties, the understanding of perception as a relay in becoming; and to support the elaboration of a practical work designated as 'relay script': a screenplay, constituted by sound relays, in order to take shape as a future time-image animation film. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este estudo objetivou demonstrar, por meio de uma construção teórica que incorporou conceitos trazidos de Deleuze e Pierre Schaeffer, tais como as definições de 'imagem-movimento', 'imagem-tempo', 'matéria sinalética', 'arte-relé', 'música concreta', 'linguagem das coisas', 'objeto sonoro', 'escuta reduzida', 'sonoridade', 'enquadramento sonoro' e 'simulacro'; e de estudos de caso de obras musicais e audiovisuais; as propriedades imagético/narrativas dos sons, a compreensão da percepção como um relé em devir; e sustentar a elaboração de um trabalho prático designado 'roteiro relé': um roteiro, constituído por relés sonoros, que venha a gerar uma forma organizada como imagem-tempo para uma animação. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Linguagem das coisas | pt_BR |
dc.subject | Simulacro | pt_BR |
dc.subject | Artes-relé | pt_BR |
dc.subject | Matéria sinalética | pt_BR |
dc.subject | Sonoridade | pt_BR |
dc.subject | Enquadramento sonoro | pt_BR |
dc.subject | Imagem-tempo | pt_BR |
dc.subject.other | Musica | pt_BR |
dc.subject.other | Interpretação musical | pt_BR |
dc.subject.other | Musica concreta | pt_BR |
dc.subject.other | Narrativa audiovisual | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema | pt_BR |
dc.title | Sonoridade narrativa como um processo temporalizante no cinema: a concepção de um roteiro relé | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
arq_completo_otimizado.pdf | 8.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.