Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9LFJNZ
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Ana Claudia de Assis | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Felipe de Oliveira Amorim | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Mauricio Freire Garcia | pt_BR |
dc.creator | Joana Monteiro Radicchi | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-11T08:07:16Z | - |
dc.date.available | 2019-08-11T08:07:16Z | - |
dc.date.issued | 2013-12-19 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9LFJNZ | - |
dc.description.abstract | This dissertation presents a study about the collaboration between composers and performers during the creative process of musical works. The main axis of this study is the account of this interactive process as experienced by the composer, Leonardo Margutti, and myself during the composition of 'Inflexões' for C flute and alto flute. In search of parameters to aid in counterbalancing the collaborative experiment reported here, a historical contextualization was researched based on consecrated works for flute forged by way of this same contact between composer and performer. In addition, interviews with composers and performers active in this field of partnership were realized in order to obtain data about this type of interaction and its unfolding during the composition as well as the performance of a musical work. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esta dissertação apresenta um estudo sobre a colaboração entre compositores e intérpretes na criação de obras musicais. Este estudo tem como principal eixo o relato do processo de interação vivido pelo compositor Leonardo Margutti e eu na composição de Inflexões para flauta em C e flauta em G. Para buscar parâmetros que auxiliassem a balizar este experimento de colaboração aqui relatado foi feita uma contextualização histórica buscando obras consagradas escritas para flauta que tivessem sido forjadas a partir deste contato entre compositor e intérprete. Além disso, foram realizadas entrevistas com compositores e instrumentistas que atuam neste campo das parcerias, de modo a obter dados sobre este tipo de interação e seus desdobramentos tanto na composição quanto na performance. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Programa de Pós-Graduação em Música | pt_BR |
dc.subject.other | Margutti, Leonardo | pt_BR |
dc.subject.other | Musica | pt_BR |
dc.subject.other | Composição (Música) | pt_BR |
dc.title | A relação entre composição e performance no processo de criação: um estudo sobre a colaboração entre compositores e intérpretes | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tesefinal.pdf | 7.75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.