Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-AKVPFX
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Sergio Freire Garciapt_BR
dc.contributor.referee1Luiz Alberto Bavaresco de Navedapt_BR
dc.contributor.referee2Jalver Machado Bethonicopt_BR
dc.creatorFelipe André Florentino Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T22:51:06Z-
dc.date.available2019-08-13T22:51:06Z-
dc.date.issued2016-10-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/AAGS-AKVPFX-
dc.description.abstractThis dissertation intends to verify the use of computer music and Internet networking technologies, such as the environment for the development of interactive musical composition systems distributed geographically. The chosen approach encompasses the data survey about multiplicity of tasks in production and performance ofnetwork music in an attempt to provide a comprehensive knowledge and providing autonomy to participants. The Telematic Art, generally lives by its own nature interdisciplinary fields. This work are discussed both the different approaches, classifications and concepts as the demands and functions in a music presentation Network, in order to provide a theoretical basis for the Networked Music. Also highlight the technological layers involving audio routing with computer netwoks, video transmission and monitoring of Internet connections. The research shows that by incorporate the barriers / resources from the network computing environment, we are faced with an emerging situation for composite and creative thinking in music where, as the traditional relations between musicians, space, composer, interpreter and audience are stressed.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação verifica a utilização da computação musical e das tecnologias de redes de Internet, como meio ambiente para o desenvolvimento de sistemas de composição interativa e distribuída geograficamente. A abordagem escolhida engloba o levantamento de informações acerca da multiplicidade das tarefas existentes na produção e performance de música em rede, em uma tentativa de oferecer um conhecimento abrangente e proporcionando autonomia aos participantes. A Arte Telemática, em geral, habita por sua própria natureza campos interdisciplinares. Neste trabalho são discutidas tanto as diferentes abordagens, classificações e conceitos quanto às demandas e funções em uma apresentação de Música em Rede, a fim de proporcionar uma base teórica para a chamada Música Telemática. Destacamos ainda as ferramentas tecnológicas envolvendo roteamento de áudio via rede, transmissão de vídeo e monitoramento das conexões na rede de Internet. Esta pesquisa aponta que ao assumir os entraves/recursos do meio ambiente telemático nos deparamos com uma situação emergente para o pensamento composicional e criativo em música onde, as tradicionais relações entre músicos, espaço, compositor, interprete e público é tensionada.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMúsico Telemáticopt_BR
dc.subjectMúsica em Redept_BR
dc.subjectTransmissão de Áudio via Redept_BR
dc.subjectFerramentas de Computação Musical Distribuídapt_BR
dc.subjectInterdisciplinaridadept_BR
dc.subject.otherMusicapt_BR
dc.subject.otherTelemáticapt_BR
dc.subject.otherMúsica por computadorpt_BR
dc.titleProcessos e camadas da música em redept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
felipe_andre_florentino_silva_processos_e_camadas_da_musica_e.pdf9.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.