Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/AAGS-AQVHE6
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Oiliam Jose Lannapt_BR
dc.contributor.referee1Sérgio de Figueiredo Rochapt_BR
dc.contributor.referee2Antonio Lincoln Campos de Andradept_BR
dc.creatorGilson Pereira Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T13:09:08Z-
dc.date.available2019-08-12T13:09:08Z-
dc.date.issued2013-11-01pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/AAGS-AQVHE6-
dc.description.abstractThis work aims at investigating the practices of orchestration for wind ensembles and groups highlighting them as a common language of scripture to those instrumental formations. Thus, the initial proposal of this work is the detailed study of these organisms bases around the world, recognizing in their historically proven practice, one of the pillars to support the presented argumentation. Also relevant is the recognition of the timbre as an essential element to the composition, leading music production to higher standards of orchestral works. Finally, analyses of works published after the Decade of 1990 are presented in order to highlight its more idiomatic contours of orchestration for bands and wind ensembles.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho tem por objetivo investigar as práticas de orquestração para bandas e conjuntos de sopros ressaltando-as como uma linguagem comum da escritura para essas formações instrumentais. Assim, o que se propõe inicialmente, é o estudo pormenorizado das bases desses organismos em torno do mundo, reconhecendo na prática, historicamente comprovada, um dos pilares para a sustentação da argumentação apresentada. Igualmente relevante é o reconhecimento do timbre como elemento essencial à composição, levando a produção musical a altos padrões de obras orquestrais. Por fim, análises de trabalhos publicados posteriormente à década de 1990, são apresentadas buscando ressaltar os contornos mais idiomáticos da orquestração para bandas e conjuntos de sopros.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBanda Sinfônicapt_BR
dc.subjectOrquestraçãopt_BR
dc.subjectConjuntos de Soprospt_BR
dc.subject.otherBandas (Música)pt_BR
dc.subject.otherMusicapt_BR
dc.subject.otherConjuntos instrumentaispt_BR
dc.subject.otherInstrumentação e orquestração (Banda)pt_BR
dc.subject.otherComposição (Música)pt_BR
dc.titleO Terceiro Som: idiomatismos na escritura para bandas sinfônicas e conjuntos de soprospt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_finalizada.pdf8.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.