Use este identificador para citar o ir al link de este elemento:
http://hdl.handle.net/1843/ALDR-6WENMF
Tipo: | Dissertação de Mestrado |
Título: | Beauty matters, family matters : the experience of growing up an African-American girl |
Autor(es): | Ana Carolina Campos de Carvalho |
primer Tutor: | Eliana Lourenco de Lima Reis |
primer miembro del tribunal : | Stelamaris Coser |
Segundo miembro del tribunal: | Sandra Regina Goulart Almeida |
Resumen: | The present work focuses on the experience of the African-American girl as she grows up in Toni Morrisons "The Bluest Eye" and Maya Angelous "I Know Why the Caged Bird Sings". The books, both published in 1970, portray the lives of young girls as they learn what it is to be black under a solid racist regime that dictates white western society as the norm. The norm includes, necessarily, physical traits that are established as the standards for beauty. African-American girls need to deal with these standards in their self-perception and identities. The study intends to demonstrate that families play a significant role in this process of self-perception and may encourage either the acceptance of these standards or their rejection. |
Asunto: | Angelou, Maya 1928- Personagens Negras Beleza feminina (Estética) Personagens literarios Familias negras Estados Unidos Afro-americanos Meninas Condições sociais Identidade social Negros na literatura Estados Unidos Angelou, Maya 1928- I know why the caged bird sings Crítica e interpretação Morrison, Toni Personagens Negras Morrison, Toni Bluest eye Crítica e interpretação |
Idioma: | Inglês |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Institución: | UFMG |
Tipo de acceso: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/ALDR-6WENMF |
Fecha del documento: | 24-may-2006 |
Aparece en las colecciones: | Dissertações de Mestrado |
archivos asociados a este elemento:
archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
carolina_1.pdf | 427.01 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Los elementos en el repositorio están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, salvo cuando es indicado lo contrario.