Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-98JTSC
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Rodrigues Barbosapt_BR
dc.contributor.referee1Marcello Peixoto Baxpt_BR
dc.creatorAlessandro Filizzola Araujopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T03:56:11Z-
dc.date.available2019-08-10T03:56:11Z-
dc.date.issued2012-04-17pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-98JTSC-
dc.description.abstractThe present study reports the decision making process and the stages of information organization in a consulting firm as the company prepares itself for the adoption of a content management system. The case study involved research in secondary data sources, tutorials as well as semi-structured interviews with experts, managers and professionals of the focused company, in addition with representatives of potential service providers of electronic document and information management systems. The motivational aspects of the implementation of a CMS are explored, as well as the planning stages and briefing that occur before the definition of the system to be adopted. Comparative studies of the main CMS platforms available in the market are also presented.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo relata o processo de tomada de decisão e as etapas de organização da informação em uma empresa de consultoria ao se preparar para a adoção de um sistema de gestão de conteúdo (CMS). Este estudo de caso envolveu pesquisas em fontes de dados secundárias e tutoriais, bem como a realização de entrevistas semi-estruturadas com especialistas e com dirigentes e colaboradores da empresa de consultoria. Foram entrevistados também possíveis fornecedores de serviços de gestão eletrônica de documentos e da informação. São explorados os aspectos motivacionais da implantação de um CMS, bem como as etapas de planejamento e briefing que precedem a escolha do sistema. São apresentados também estudos comparativos entre algumas das principais soluções de plataformas para CMS disponíveis no mercado.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPlonept_BR
dc.subjectShare Pointpt_BR
dc.subjectGestão da informaçãopt_BR
dc.subjectGestão de conteúdopt_BR
dc.subjectSistemas de informaçãopt_BR
dc.subject.otherGestão da informação pt_BR
dc.subject.otherSistemas de informação gerencial  pt_BR
dc.titleEstudo de caso sobre a implantação de um sistema de gestão de informação em uma empresa de consultoriapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica da Informação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_implanta__o_de_cms___alessandro_filizzola___2012.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.