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dc.contributor.advisor1Mauro Calixta Tavarespt_BR
dc.creatorMarcio Antonio Alves Velosopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T13:07:39Z-
dc.date.available2019-08-14T13:07:39Z-
dc.date.issued2000-12-01pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BEJKR-
dc.description.abstractThis work intended to identify the concept of marketing conceived by atown public health organization and the practices deriving from this orientation. The results led to consider that the possibilities and the potential of marketing have not been appropriately exploited. Its main function is to identify the needs of the target public or whoever adopt it, and satisfy it. Yet it is not presented as a central concern of marketingpractices of this sector. Besides the concept, this study analysed the marketing compound under the perspective of social marketing and the processes of relations that the researched unit keeps with its distinct publics that perform on its environment. The combination of the marketing compound is not sufficiently articulated to reach the organization objectives. Apparently, only the distribution can be considered to be at a higher stage in relation to the other three components of the compound. Under the point of view of setting uprelations with the publics, although existing any way, there is still a field to perform on, which will bring positive results for the organization. These approaches are treated in this study so as to offer some contributions for the reflections of marketing practices as an important part of the nonprofit sector.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho buscou identificar o conceito de marketing concebido por uma organização pública municipal de saúde e as práticas decorrentes dessa orientação. Os resultados levaram a considerar que as possibilidades e potencialidades de marketing não são devidamente exploradas. A função principal do mesmo, que é identificar as necessidades dos públicos-alvos ou adotantes e satisfazê-las, ainda não se configura como uma preocupação central das práticas mercadológicas desse órgão. Além do conceito, o estudo analisou o composto mercadológico na perspectiva de marketing social e os processos das relações que a unidade pesquisada estabelece com os distintos públicos que atuam no seu ambiente. A combinação do composto mercadológico não se encontra suficientemente articulada para atingir aos objetivos organizacionais. Aparentemente, somente a distribuição se encontra em estágio avançado em relação aos outros três componentes do composto. Do ponto de vista do estabelecimento de relações com os públicos, embora aja de alguma forma, há campo para se atuar que produzirá resultados positivos para a organização. Essas abordagens são tratadas neste estudo, de forma a oferecer alguma contribuição para as reflexões das práticas mercadológicas de uma importante parte do setor sem fins lucrativos.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAdministraçãopt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.subject.otherMarketingpt_BR
dc.titleA adoção dos conceitos de marketing em um órgão público: um estudo de caso na Secretaria Municipal de Saúde de Montes Claros - MGpt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
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