Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BHPT9
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Luis Moraes Coelhopt_BR
dc.contributor.referee1Natalia Martins Carneiropt_BR
dc.creatorPatricia Lima Lisboa Carispt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T05:49:24Z-
dc.date.available2019-08-11T05:49:24Z-
dc.date.issued2011-10-08pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BHPT9-
dc.description.abstractThe central idea of this monograph summary is to bring art into the classroom by making use of artistic installations as a means to promote education through practice reaching all involved allowing there to be a social communication and the awakening of a new look at the events of daily life. Having as theoretical foundation the triangular approach Ana Mae Barbosa applied to educational practice and research will be carried out where construction of installations which will contribute to the production and socialization of knowledge. Seek, to make use of artistic installations associated with the triangular approach to promote the intellectual development of students so that they acquire the ability to analyze and understand social events.pt_BR
dc.description.resumoA ideia central dessa monografia é levar a arte para a sala de aula fazendo uso das instalações artísticas como meio de promover através da prática educacional alcançando todos os envolvidos permitindo que haja uma comunicação social e o despertar de um novo olhar sobre os acontecimentos do cotidiano. Tendo como embasamento teórico a abordagem triangular de Ana Mae Barbosa aplicada à prática educativa onde serão realizadas pesquisas e construções de instalações que venham contribuir para a produção e socialização do conhecimento. Buscar, ao fazer uso das instalações artísticas associadas à abordagem triangular, promover o desenvolvimento intelectual dos alunos de forma que eles adquiram a capacidade de analisar e compreender os acontecimentos sociais.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSocializaçãopt_BR
dc.subjectConhecimentopt_BR
dc.subjectAbordagem triangularpt_BR
dc.subjectInstalação artísticapt_BR
dc.subjectProduçãopt_BR
dc.subject.otherArtespt_BR
dc.titleA instalaçao como objeto de aprendizagempt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_instala__o_como_objeto_de_aprendizagem_patricia_lima_lisbo.pdf276.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.