Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9CRFKN
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marco Antonio Machadopt_BR
dc.creatorCarolina Alves Ferreira de Mellopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T19:44:33Z-
dc.date.available2019-08-09T19:44:33Z-
dc.date.issued2013-04-15pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9CRFKN-
dc.description.abstractPastry is what is made with specialty and, in Brazil, it had European influence. Pastry is a culinary specialty which works with sweet food, and nowadays it plays a strategy role in bread making branch in Brazil, which is growing each day. The main objective of this study is to verify the feasibility of opening a pastry with Italian specialty at Belo Horizonte. For that it was evaluated the economic and commerce feasibility through a business plan. Entrepreneurship is the transformation from ideas in business opportunities and for that planning is necessary. The business plan is a tool that can be used in new business planning and in business that are already running. It is divided in parts in matter that it can be presented to the interested public, funding institutions, partners and others. The business main objective is to produce and commercialize Italian origin pastry product. The market is growing once the traditional variety that is joined in pastry stores and catering not always supply the consumers that are each day more demanding and searching for innovation. It was made the financial viability of the business in three different setting (pessimist, realist, optimist) and, according to the estimate, the entrepreneurship is viable only in realist and optimist settingpt_BR
dc.description.resumoConfeitaria é aquilo que é confeccionado com especialidade e, no Brasil, teve influencia europeia. Confeitaria é uma especialidade culinária que trabalha com alimentos doces e atualmente é um ramo estratégico no setor de panificação no Brasil, que está em crescimento. O principal objetivo deste trabalho é verificar a viabilidade da abertura de uma confeitaria com especialidade italiana, na cidade de Belo Horizonte. Para tanto foi realizada a viabilidade econômica e mercadológica através de um plano de negócio. O empreededorismo é a transformação de ideias em oportunidades de negócios e para tanto é necessário planejamento. O plano de negócios é uma ferramenta que pode ser utilizada tanto no planejamento de novas empresas bem como em empresas que já estão no mercado. Ele se divide em partes de forma que possa ser apresentado ao público interessado, seja investidores, instituições de financiamento, sócios e outros. O principal objetivo da empresa é produzir e comercializar produtos de confeitaria de origem italiana. O mercado está em expansão já que a tradicional variedade ofertada por confeitarias e buffets nem sempre atende aos consumidores que estão cada vez mais exigentes e buscando por novidades. Foi realizada a avaliação da viabilidade financeira do negócio em três cenários diferentes (pessimista, realista e otimista) e, de acordo com os cálculos realizados, o empreendimento é viável somente nos cenários realista e otimistapt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectConfeitariapt_BR
dc.subjectPlano de negóciospt_BR
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectPanificaçãopt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titlePlano de negócio: Vanilla gourmetpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
capa___tcc_plano_de_neg_cios_vanilla_gourmet.pdf95.33 kBAdobe PDFView/Open
texto___tcc_plano_de_neg_cios_vanilla_gourmet.pdf197.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.