Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DUDWU
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Anezia Moreira Faria Madeirapt_BR
dc.contributor.referee1Anadias Trajano Camargospt_BR
dc.creatorThais Candida Arrudapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T04:38:17Z-
dc.date.available2019-08-14T04:38:17Z-
dc.date.issued2012-02-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DUDWU-
dc.description.abstractThis is a study that is used as a method of Integrative literature review that aimed to reflect on the process of continuing education as a possibility to transform the practice of nursing and meet the challenges of continuing education in health. To select the articles we used the databases of the Federal University of Rio de Janeiro State (UNIRIO), Scientific Electronic Library Online (SciELO), Latin American and Caribbean Health Sciences (Lilacs) included in the Library virtual Health Library (VHL). The study population consisted of 12 items and the sample consisted of nine items. After analyzing the articles included in this review the results of the studies indicated that the process of continuing education as a learning strategy is necessary for the formation of an individual critic, reflective, and transforming their practice, which will contribute to continuous quality improvement of health care.pt_BR
dc.description.resumoTrata-se de um estudo que se utiliza como método a revisão Integrativa da literatura que teve como objetivo refletir sobre o processo de educação permanente como possibilidade de transformação da práxis dos profissionais de enfermagem e conhecer os desafios da educação permanente na saúde. Para a seleção dos artigos utilizou-se as bases de dados da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO), Scientific Eletronic Library Online (Scielo), Literatura Latino- Americana e do Caribe em Ciências da Saúde (Lilacs) inclusas na Biblioteca Virtual em Saúde (BVS). A população do estudo constituiu-se de 12 artigos e a amostra constitui-se de 9 artigos. Após análise dos artigos incluídos na revisão os resultados dos estudos apontaram que o processo de educação permanente como uma estratégia de aprendizagem é necessária à formação de um indivíduo crítico, reflexivo, e transformador de sua práxis, o que irá contribuir para a melhoria contínua da qualidade do cuidado em saúde.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPráxis transformadorapt_BR
dc.subjectEducação permanente em enfermagempt_BR
dc.subjectEducação em saúdept_BR
dc.subjectEducação permanente em saúdept_BR
dc.subject.otherEducação Continuada em Enfermagempt_BR
dc.titleA importância da educação permanente para os profissionais de enfermagem: revisão integrativa da literaturapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_thais_candida_arruda.pdf354.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.