Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DUGAP
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Torcata Amorimpt_BR
dc.contributor.referee1Anadias Trajano Camargospt_BR
dc.creatorNatalia de Fatima Fernandespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T12:51:26Z-
dc.date.available2019-08-14T12:51:26Z-
dc.date.issued2012-02-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DUGAP-
dc.description.abstractIt is a study that used the methodology as an integrative review of literature. The goal was to reflect on teaching practice used by teachers nurses. For the selection of items was used as the database to the Latin - American Health Sciences (LILACS) and Bibliographic Data Area Nursing in Brazil (BDENF) accessed through the portal of the Virtual Health Library. The descriptors were: The study sample consisted in 12 articles. After analyzing the articles included in the review, the results showed that the traditional educational practices of teaching are still present in the educational-teaching staff of nurses. It was also the importance of professional training of future professionals critical-reflective nursing and the need of review and reflect on their teaching practice through a continuous educational training.pt_BR
dc.description.resumoTrata-se de um estudo que utilizou como método a revisão integrativa da literatura. O objetivo foi refletir sobre as práticas pedagógicas utilizadas pelos docentes-enfermeiros. Para a seleção dos artigos utilizou-se como base de dados a Literatura Latino Americana em Ciências da Saúde (LILACS) e Dados Bibliográficos na Área de Enfermagem do Brasil (BDENF) acessados por meio do portal da Biblioteca Virtual da Saúde. Os descritores foram: Educação em Enfermagem; Prática do Docente de enfermagem; Docente de Enfermagem. A amostra do estudo constituiu-se de 12 artigos. Após análise dos artigos incluídos na revisão, os resultados apontaram que, as práticas pedagógicas tradicionais de ensino ainda estão presentes no ato educativo dos docentes-enfermeiros. Verificou-se também a importância deste profissional na formação de futuros profissionais críticos-reflexivos na enfermagem e a necessidade destes reverem, e refletirem sobre sua prática de ensino por meio de uma capacitação pedagógica contínua.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação em enfermagempt_BR
dc.subjectRevisão integrativapt_BR
dc.subjectDocente de enfermagempt_BR
dc.subjectPráticas pedagógicaspt_BR
dc.subject.otherEducação Continuada em Enfermagempt_BR
dc.titleReflexões sobre as práticas pedagógicas do enfermeiro docente: uma contribuição para a enfermagempt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.