Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DVFQ9
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Dacle Vilma Carvalhopt_BR
dc.contributor.referee1Lindalva Carvalho Armondpt_BR
dc.creatorMicaeli Aparecida da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T07:55:43Z-
dc.date.available2019-08-14T07:55:43Z-
dc.date.issued2012-03-03pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DVFQ9-
dc.description.abstractIn the health area, due to the rapid evolution of science and technology, it is necessary that professionals keep pace with these developments to act effectively. Therefore, it is essential to seek professional qualifications throughout life. This qualification can be achieved in several ways by highlighting the continuing education and permanent education. These expressions are often used interchangeably, but are actually quite distinct concepts. To elucidate this mistake was made this work in order to identify the conceptual differences between continuing education and permanent education. It is an integrative literature review conducted with a sample of 19 articles published in portuguese and in the period 2003 to 2010, identified in the databases SCIELO, BDENF, LILACS and the Health Ministry. For the analysis of the concepts presented by different authors conclude that continuing education and permanent educations are different concepts, both are aimed at professional qualification but with different characteristics. Both methods seek to boost the autonomy, personal growth, professional and organizational.pt_BR
dc.description.resumoNa área da saúde, em decorrência da evolução rápida da ciência e da tecnologia, é necessário que os profissionais acompanhem esta evolução para atuarem de forma efetiva. Portanto é fundamental que se busque qualificação durante toda vida profissional. Essa qualificação pode ser realizada de várias maneiras destacando a educação continuada e educação permanente. Essas expressões muitas vezes são empregadas como sinônimas, mas na verdade são conceitos bem distintos. Para elucidar este equívoco foi realizado este trabalho com o objetivo de identificar as diferenças conceituais entre educação continuada e educação permanente. Trata-se de uma revisão integrativa da literatura desenvolvida com uma amostra de 19 artigos publicados em português e no período de 2003 a 2010, identificados nas bases de dados SCIELO, BDENF, LILACS e MINISTÉRIO DA SAÚDE. Pela análise dos conceitos apresentados pelos diversos autores conclui-se que educação continuada e educação permanente são conceitos diferentes, ambas visam a qualificação profissional, porém com características diferentes. As duas modalidades buscam impulsionar a autonomia, o crescimento pessoal, profissional e organizacional.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectConceitospt_BR
dc.subjectEducação continuadapt_BR
dc.subjectEducação permanentept_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titleEducação continuada e educação permanente: divergências conceituaispt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc____13_03_12_versao_final.pdf498.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.