Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DVG6W
Type: | Monografias de Especialização |
Title: | Intervenções educativas sobre cateterismo cardíaco: uma contribuição aos profissionais de enfermagem |
Authors: | Luana Gonçalves da Silva |
First Advisor: | Flavia Falci Ercole |
First Referee: | Selme Silqueira de Matos |
Abstract: | Este estudo de revisão integrativa teve como objetivo identificar na literatura as intervenções educativas no âmbito de um atendimento a um cateterismo cardíaco. Este estudo propiciou a visualização do contexto que abrange as intervenções educativas nos vários processos que envolvem os profissionais de enfermagem no atendimento do paciente que irá se submeter a um cateterismo cardíaco e as consequências da escassez de pesquisas voltadas para esse assunto nessa especialidade. Sugerem-se novos estudos sobre o tema para subsidiar os profissionais de enfermagem e saúde na abordagem desse paciente e na qualificação do atendimento. |
Abstract: | This integrative review study aimed to identify in the educational literature in the context of a treatment of a cardiac catheterization. This study provided a view of the context that covers various educational interventions in cases involving nursing professionals in the treatment of the patient who will undergo a cardiac catheterization and the consequences of the scarcity of literature focused on this subject and specialty. Further studies are suggested about the subject to subsidize nursing and health professionals to approach this kind of patient and improve the qualification of the treatment. |
Subject: | Educação em enfermagem Capacitação profissional |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DVG6W |
Issue Date: | 9-Mar-2012 |
Appears in Collections: | Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.