Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DWH7G
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lenice de Castro M Villelapt_BR
dc.contributor.referee1Alda Martins Goncalvespt_BR
dc.creatorMilene Silva Rodriguespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T06:01:24Z-
dc.date.available2019-08-10T06:01:24Z-
dc.date.issued2012-03-10pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DWH7G-
dc.description.abstractThis study it is a subproject of a research evaluation of a Specialization Course in Vocational Educational Training in Health: Nursing - CEFPEPE, in the form of distance education developed in eight Poles Municipal Support Face of the University Brazil Open UAB - MEC in the State of Minas Gerais, held by the coordination of CEFPEPE UFMG, whose general objective is to characterize the students of a technical school of nursing in the city of Sete Lagoas - Minas Gerais. Specific objectives: To identify sociodemographic indicators of students of technical, the students' perception about the course and its learning process. The study is a descriptive, exploratory, with a population comprised of students from the Technical Nursing. The survey consisted of a step by applying a semi-structured questionnaire for the students of that school. The socio-demographic profile shows that students are predominantly female with the majority concentrated in the age group below 20 years of age and group of singles. Regarding the number of children (64%) have no children and most (80%) are Catholics. With regard to the universe family (88%) live in their own house and (68%) have a household income of between 2 and 3 minimum wages. Among other results it was found that several difficulties and challenges faced by those who resort to mid-level vocational education, requiring investments not only in education but in society as a whole.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo trata-se de um subprojeto de uma de pesquisa de avaliação de um Curso de Especialização de Formação Pedagógica em Educação Profissional na Área de Saúde: Enfermagem CEFPEPE, na modalidade de educação a distância desenvolvida em oito Pólos Municipais de Apoio Presencial da Universidade Aberta do Brasil UAB - MEC no Estado de Minas Gerais, realizada pela coordenação do CEFPEPE da UFMG, cujo objetivo geral é caracterizar os alunos de uma escola Técnica de Enfermagem do município de Sete Lagoas Minas Gerais. Como objetivos específicos: Identificar os indicadores sociodemográficos dos alunos do curso técnico e a percepção do aluno em relação ao curso e ao seu processo de aprendizagem. O estudo do tipo descritivo, exploratório, com uma população formada por alunos do curso Técnico em Enfermagem. A pesquisa constou de uma etapa com a aplicação de um questionário semiestruturado para os alunos da referida escola. Os resultados do perfil sociodemográficos demonstram que os alunos são predominantemente do sexo feminino, sendo que a maioria concentra-se na faixa etária abaixo dos 20 anos de idade e no grupo dos solteiros. Quanto ao número de filhos (64%) não têm filhos e a maioria (80%) são católicos. No que diz respeito ao universo familiar, (88%) moram em casa própria e (68%) tem uma renda familiar entre 2 e 3 salários mínimos. Dentre outros resultados constatou-se que são inúmeras as dificuldades e desafios enfrentados por aqueles que recorrem à formação profissionalizante de nível médio, necessitando de investimentos não somente na educação, mas na sociedade como um todo.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação em enfermagempt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectEducação técnica em enfermagempt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação profissionalpt_BR
dc.titlePerfil dos alunos do curso técnico em enfermagem de uma escola de formação profissional de nível médio, Sete Lagoas - MGpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.