Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E9PZ4
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Claudia Porfirio Coutopt_BR
dc.contributor.referee1Ronaldo Castro D Avilapt_BR
dc.contributor.referee2Ivana Montandon Soares Aleixopt_BR
dc.contributor.referee3Katia Lucia Moreira Lemospt_BR
dc.creatorWanderson Siqueira Costapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T19:06:09Z-
dc.date.available2019-08-10T19:06:09Z-
dc.date.issued2010-12-16pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9E9PZ4-
dc.description.abstractWhen we speak the word gender, automatically make the connection with sex between boys and girls, but do not always take into consideration the difficulties of integrating gender during physical education classes at school. Currently the school context, it is apparent the gender differences during sports activities, since these young people from age 12 to 14 years undergo changes in their behaviors due to the start of adolescence, thereby causing the abandonment of girls, vain and increasingly sedentary, exercised in sports in those classes. Through literature review, this study aims to serve as a reference to support the academic community interested in studying gender differences occurred in physical education classes at school, bringing out the relationship between gender and propose to the end of work, an intervention in the teaching practice in order to minimize such differences during the performance of physical education classes at school.pt_BR
dc.description.resumoQuando pronunciamos a palavra gênero, automaticamente fazemos a relação com a sexualidade entre meninos e meninas, porém, nem sempre são levadas em consideração as dificuldades de integração entre os gêneros durante as aulas de Educação Física escolar. Atualmente no contexto escolar, é notória a diferença de gêneros durante a prática esportiva, uma vez que, estes jovens de idade entre 12 a 14 anos sofrem mudanças em seus comportamentos em decorrência do início da fase de adolescência, acarretando assim a desistência das meninas, cada vez mais vaidosas e sedentárias, na prática esportiva exercida nas referidas aulas. Através de revisão de literatura, o presente estudo tem como objetivo servir de suporte referencial a toda comunidade acadêmica interessada em estudar as diferenças de gênero ocorridas nas aulas de Educação Física escolar, trazendo à tona a relação entre os gêneros e propor ao fim do trabalho, uma intervenção na prática docente a fim de amenizar tais diferenças durante a realização das aulas de Educação Física no contexto escolar.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectEducação físicapt_BR
dc.subjectEsportept_BR
dc.subject.otherEsportespt_BR
dc.subject.otherEducação físicapt_BR
dc.subject.otherRelações de gêneropt_BR
dc.titleO gênero nas aulas de Educação física escolar: revisão de literaturapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Preparação Física e Esportiva

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
o_g_nero_nas_aulas_de_educa__o_f_sica_escolar_revis_o_de_lit.pdf229.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.