Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FFGJV
Type: | Monografias de Especialização |
Title: | Escola Técnica do SUS na Roda (método Paidéia) com os docentes/facilitadores |
Authors: | Jacyane Ramos de Sousa |
First Advisor: | Salete Maria de Fatima Silqueira de Rese |
First Referee: | Sonia Maria Nunes Viana |
Abstract: | A Saúde e a educação são espaços de produção e aplicação de saberes no qual são destinados ao desenvolvimento humano. A integração destes dois campos de conhecimento humano se dá através do desenvolvimento de práticas educativas norteadas por um conjunto de ações entre o homem e o meio que está inserido. Por isso, como estratégia de fortalecimento dos cursos técnicos na Escola Técnica do SUS/Maranhão, faz-se necessário a formação de grupos de estudo com os profissionais docentes/facilitadores, utilizando o método Paidéia como metodologia de ensino,uma vez que compreende se que esses atores, estão lidando com a responsabilidade de produzir mudanças no processo de trabalho.Com base nisso o objetivo deste projeto de intervenção é utilizar o método Paidéia como estratégia de ensino com os docentes da ETSUS/Pólo de Imperatriz, promovendo maior reflexão e autocrítica entre os mesmos. Ao final dos estudos junto com os profissionais da saúde/Docentes, espera se docentes mais seguros e com maior autonomia, que possam se ver como parte integrante nesse processo de transformação. |
Abstract: | Health and education are areas of production and application of knowledge in which are intended for human development. The integration of these two fields of human knowledge is through the development of educational practices guided by a set of actions between man and the environment they are inserted. Therefore, as a strategy for strengthening the technical courses at the Technical School of SUS / Maranhão, it is necessary to form study groups with professional teachers / facilitators, using the Paideia method as teaching methodology, since it understands that these actors are dealing with the responsibility of producing changes in the process of trabalho.Com on that the goal of this intervention project is to use the Paideia method as a teaching strategy with teachers of ETSUS / Pole Empress, promoting more reflection and selfcriticism among the same. At the end of the study along with health professionals / teachers, if teachers expect safer and with greater autonomy, which can be seen as an integral part of this transformation process. |
Subject: | Educação em Enfermagem |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FFGJV |
Issue Date: | 27-Feb-2013 |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
jacyane_ramos_de_sousa_tcc.pdf | 212.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.