Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FJG2H
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Simone Cardoso Lisboa Pereirapt_BR
dc.contributor.referee1Marlene Azevedo Magalhaes Monteiropt_BR
dc.creatorAna Cristina Cerrutipt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T11:07:12Z-
dc.date.available2019-08-11T11:07:12Z-
dc.date.issued2013-05-27pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FJG2H-
dc.description.abstractThis study is characterized as a qualitative research in the form of action research. The work is an intervention project which proposes the establishment of an instrument created to profile teachers who work in ETSUS of São Paulo, linked to the Municipal Health Makes a brief history of ETSUS from its creation to the today and welcomes the participation of teachers in teaching-learning process and describes how the protagonist to strengthen the SUS. The roadmap for this research was composed of some steps presented by Thiollent (2005), noting the different moments that proposes to develop an action research. The instrument was developed in the form of a questionnaire with closed questions and other open, which aims to characterize the teachers of this institution.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo caracteriza-se como uma pesquisa de natureza qualitativa, na forma de Pesquisa-ação. O trabalho trata de um projeto de intervenção que propõe a implantação de um instrumento criado para traçar o perfil dos docentes que atuam nas ETSUS do município de São Paulo, vinculadas a Secretaria Municipal de Saúde. Faz um breve histórico das ETSUS desde sua criação até os dias atuais, enaltece a participação do docente no processo ensinoaprendizagem e o descreve como protagonista para o fortalecimento do SUS. O roteiro para a realização desta pesquisa foi composto por algumas etapas apresentadas por Thiollent (2005)15, observando os diferentes momentos que propõe para o desenvolvimento de uma pesquisa-ação. O instrumento foi elaborado na forma de um questionário composto por perguntas fechadas e outras abertas, que objetiva caracterizar os docentes desta instituição.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestão Pedagógica nas Escolas Técnicas do Sistema Único de Saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleImplantação de um instrumento de identificação do perfil dos docentes das ETSUS da Secretaria Municipal de Saúde de São Paulopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ana_cristina_cerruti.pdf230.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.