Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKETE
Type: Monografias de Especialização
Title: Comissão para elaboração de instrumento de acompanhamento de egressos: uma proposta de avaliação para o CEP-SAÚDE/GO
Authors: Maria Zelia Pinheiro Fernandes
First Advisor: Clarice Marcolino
First Referee: Simone Dutra Lucas
Abstract: Este estudo mostra a importância da avaliação dos cursos técnicos realizados no CEPSAÚDE/ GO e propõe a formação de uma comissão para elaborar um instrumento para acompanhamento de egressos que venha a propiciar a avaliação dos diplomados aptos para o exercício profissional. O acompanhamento de egressos é uma das formas de avaliação da eficácia e da efetividade do trabalho desenvolvido numa instituição de ensino. A proposta de elaboração do instrumento para acompanhamento de egressos tem a finalidade de avaliar o impacto das nossas atividades educacionais para transformar a prática do fazer nos serviços públicos de saúde no estado de Goiás.
Abstract: This study shows the importance of evaluating technical courses conducted in CEPSAÚDE/ GO and proposes the formation of a committee to develop a tool for tracking graduates who will provide assessment of graduates suitable for professional practice. The monitoring of graduates is one way of assessing the efficacy and effectiveness of the work in an educational institution. The proposed development of the instrument for tracking graduates aims to evaluate the impact of our educational activities to transform the practice of making in public health services in the state of Goiás.
Subject: Educação em Enfermagem
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKETE
Issue Date: 23-May-2013
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
maria_z_lia_pinheiro_fernandes.pdf308.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.