Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKEZ2
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Clarice Marcolinopt_BR
dc.contributor.referee1Simone Dutra Lucaspt_BR
dc.creatorEdmeiry Plácido de Araújopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T04:24:48Z-
dc.date.available2019-08-10T04:24:48Z-
dc.date.issued2013-05-21pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKEZ2-
dc.description.abstractThis paper aims to propose strategies to deploy a Long Distance Learning Pedagogical Training Course for teachers and supervisors of Practice in Health Professional Education at Center for Health Professional Education of Goias State. We believe that this initiative will improve the health professionals performance in teaching efficiently and ethics and will begin a new phase of positive outlook regarding the adaptation of pedagogical processes, especially methodology of problematization, new tools and communication, technologies since the Long Distance Learning allows optimization of time, shortening distances and allows, efficiency and speed in the learning process.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo propor estratégias que visem implantar um Curso de Capacitação Pedagógica para Docentes e Supervisores de Prática na Educação Profissional em Saúde, na modalidade Educação a Distância, do Centro de Educação Profissional de Saúde do Estado de Goiás. Acreditamos que tal iniciativa além de instrumentalizar os profissionais de saúde para uma atuação na docência de forma eficiente e ética, iniciará uma nova fase de perspectivas positivas em relação à adaptação dos processos pedagógicos, especialmente a metodologia da problematização, às novas ferramentas e tecnologias de comunicação, visto que a modalidade a distância permite a otimização do tempo, encurtamento de distâncias, eficiência e rapidez no processo ensino aprendizagem.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMetodologia da problematizaçãopt_BR
dc.subjectEducação à distânciapt_BR
dc.subjectEducação profissionalpt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleCapacitação pedagógica na modalidade a distância: uma proposta de intervençãopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_final_edmeire.pdf375.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.