Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKFSK
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Clarice Marcolino | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Simone Dutra Lucas | pt_BR |
dc.creator | Sirlene Gomes de Oliveira Borges | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T13:12:30Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T13:12:30Z | - |
dc.date.issued | 2013-05-21 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKFSK | - |
dc.description.abstract | This study highlights the importance of monitoring and evaluation of technical courses conducted in CEP-SAÚDE Goiás and proposes the development of instruments that will provide improved management, considering that is one strategy that encourages stakeholders to correct the course and seek new knowledge and skills. The proposal comes due the difficulties of performing in situ the monitoring and evaluation of all courses taken in the State and shall provide the paths taken and identify others to be pursued, in addition to capturing the weakest points and identify alternatives to the institution to raise the level of its performance in the face of its social commitments. The methodology adopted was to reference two published studies on the construction of assessment instruments: Martins; Guariba (2006) and Stein et.al (2005). As a result we intend to propose a tool for monitoring and evaluation that takes commitment to learning all considering in evaluating the ethical, solidarity for the construction and reconstruction of values and attitudes. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este estudo destaca a importância do monitoramento e avaliação de cursos técnicos realizados no CEP-SAÚDE de Goiás e propõe a elaboração de instrumentos que venham propiciar a melhoria na gestão, tendo em vista que é uma das estratégias que estimula os atores envolvidos a corrigir os rumos e buscar novos conhecimentos e habilidades. A proposta vem de encontro às dificuldades de realizar in loco o monitoramente e avaliação de todos os cursos realizados no Estado e deve apresentar os caminhos percorridos e identificar outros a serem perseguidos, além de captar os pontos mais frágeis do organismo institucional e apontar alternativas com vistas a elevar o nível de seu desempenho em face de seus compromissos sociais. A metodologia adotada teve como referência dois estudos publicados sobre construção de instrumentos de avaliação: Martins; Guariba (2006) e Stein et.al (2005). Como resultado pretende-se propor um instrumento de acompanhamento e avaliação que tenha compromisso com a aprendizagem de todos considerando na avaliação os aspectos éticos, a solidariedade para a construção e reconstrução de valores e atitudes. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Educação profissional | pt_BR |
dc.subject | Avaliação educacional | pt_BR |
dc.subject | Saúde | pt_BR |
dc.subject.other | Educação em Enfermagem | pt_BR |
dc.title | Instrumentos de acompanhamento pedagógico dos cursos do CEP-SAÚDE/GO | pt_BR |
dc.type | Monografias de Especialização | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sirlene_gomes_de_oliveira_borges.pdf | 374.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.