Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FMFFT
Type: | Monografias de Especialização |
Title: | Bancos de dados de docentes e alunos das Escolas Técnicas do Estado de São Paulo |
Authors: | Caroline Midori Morita |
First Advisor: | Alda Martins Goncalves |
First Referee: | Amanda Marcia dos Santos Reinaldo |
Abstract: | Este trabalho foi proposto com base na necessidade real de um banco de dados de alunos e docentes que atuam no âmbito das Escolas Técnicas da Secretaria de Estado da Saúde de São Paulo. A implantação objetiva criar um fluxo de informações entre essas Escolas e o Núcleo de Apoio às Escolas Técnicas de Saúde. A padronização de dados e melhoria na confiabilidade das informações trocadas também são resultados esperados com a proposta elaborada. Este projeto foi desenvolvido utilizando ferramenta acessível e de fácil entendimento visando a economia de recursos financeiros na execução do trabalho. |
Abstract: | This work was proposed based on the actual need for a database of students and faculty who work within Technical School of the State Secretariat for Healthcare of the State of São Paulo. The deployment aims to create information flows between this Schools and Support Center to the Healthcare Technical Schools (Núcleo de ApoioàsEscolasTécnicasde Saúde- NAET).The standardization of information and improving the reliability of the information exchanged are also expected to proposal results. This project was developed using easy-tounderstand tools, with the aim of reducing the costs associated with the development project. |
Subject: | Educação em Enfermagem |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FMFFT |
Issue Date: | 7-May-2013 |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
caroline_midori_morita.pdf | 479.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.