Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9GRGD6
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Carla Lucia Goulart Constant Alcoforadopt_BR
dc.creatorAcácia de Lima Uchyamapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T20:23:59Z-
dc.date.available2019-08-11T20:23:59Z-
dc.date.issued2013-07-08pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9GRGD6-
dc.description.abstractThis work describes a course completion intervention restructuring of pedagogic pedagogical actions and consequently in implementing technical courses in the area of health, aiming to improve the performance of the instructor and directing to change the design of the traditional methodology to the methodology with active focus onprocessing educational strategies of teaching and learning, enabling use triggers learning and explore the problematic based search student / server to literature. This intervention was designed according to the actual need of ETSUS-AM instrument through a survey of instructors to identify priorities for actionpt_BR
dc.description.resumoEste trabalho de conclusão de curso descreve uma intervenção de reestruturação da capacitação pedagógica e consequentemente nas ações pedagógicas de execução dos cursos técnicos da área da saúde, visando a melhoria da atuação do instrutor e direcionando à mudança de concepção da metodologia tradicional para a metodologia ativa com enfoque no processamento de estratégias educacionais de ensino-aprendizagem, possibilitando utilizar disparadores de aprendizagem e explorar a problematização como base de buscas do aluno/servidor à literatura. Esta intervenção foi planejada de acordo com a necessidade real da ETSUS-AM através de um instrumento de pesquisa junto aos instrutores para identificar as prioridades de intervençãopt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProblematizaçãopt_BR
dc.subjectCapacitação Pedagógicapt_BR
dc.subjectMetodologia Ativapt_BR
dc.subjectEstratégias Educacionaispt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleReestruturação da capacitação pedagógica da etsus-am em estratégias metodológicas ativas de ensino-aprendizagem para implementação das avaliações formativas nos cursos técnicospt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ac_cia_de_lima_uchiyama.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.