Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9GRJDG
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dc.contributor.advisor1Alda Martins Goncalvespt_BR
dc.contributor.referee1Maria Jose Cabral Grillopt_BR
dc.creatorJosenan de Alcântara de Almeida Costapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T04:40:10Z-
dc.date.available2019-08-10T04:40:10Z-
dc.date.issued2013-06-23pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9GRJDG-
dc.description.abstractIn the early 1990s the idea of process took greater relevance to administration, becoming, for some scholars, even more important than the organizational structure. Processes are instruments used to synthesize the work activities in organizations, the organization can be seen as a major process, performing several small internal processes, some in harmony, in other conflicts. Its objectives are to generate results defined in order to facilitate the organization and add value to the institution. The aim of this study is to construct an intervention proposal for mapping work processes shaft Continuing Education in Health (EPS) of the Technical and Vocational School of Health (ETSUS-Vitória).Based on the theoretical framework, will be held working meetings with school teams, separated by line of action of each team, namely, Research, Technical Training, Continuing Education in Health Education and Integration-Service, in order to understand the flow , methods, challenges and benefits of process mapping in the definition of workflows. We conclude that the mapping process is a complex initiative and the results of this study may contribute significantly to qualify the operation of ETSUS-Vitória.pt_BR
dc.description.resumoNo início dos anos 1990 a ideia de processo tomou uma maior relevância para a administração, chegando a ser, para alguns estudiosos, ainda mais importante que a própria estrutura organizacional. Os processos são instrumentos usados para sintetizar as atividades de trabalho nas organizações, podendo a organização ser vista como um grande processo, realizando internamente vários pequenos processos, alguns em harmonia, outros em conflitos. Seus objetivos são gerar resultados definidos a fim de facilitar à organização e agregar valores à instituição. O objetivo deste estudo é construir uma proposta de intervenção para mapear os processos de trabalhodo eixo Educação Permanente em Saúde (EPS) da Escola Técnica eFormação Profissional de Saúde (ETSUS-Vitória). Com base no referencial teórico, serão realizadas reuniões de trabalho com as equipes da escola, separadas por eixo de atuação de cada equipe, quais sejam, Pesquisa, Formação Técnica, Educação Permanente em Saúde e Integração Ensino- Serviço, com objetivo de entender os fluxos, métodos, desafios e benefícios do mapeamento de processos na definição dos fluxos de trabalho. Conclui-se que o mapeamento de processos é uma iniciativa complexa e os resultados deste trabalho poderão contribuir, significativamente, para qualificar o funcionamentoda ETSUS-Vitória.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFluxospt_BR
dc.subjectMétodos e Qualidadept_BR
dc.subjectMapeamento de Processospt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleMapeamento de processos da etsus-vitória: intervenção no eixo educação permanente em saúdept_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
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