Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9KJLDY
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Raissa Silva Souza | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Sonia Maria Nunes Viana | pt_BR |
dc.creator | Fabíola Sandini Braga | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T13:22:43Z | - |
dc.date.available | 2019-08-13T13:22:43Z | - |
dc.date.issued | 2013-08-30 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9KJLDY | - |
dc.description.abstract | The adoption of a new model of management and planning of the Brazilian education was given through the Law of Guidelines and Bases of National Education No. 9394 of December 20 of 1996 which established, in general, more flexible forms and decentralizedadministration / school management, strengthening, thus, autonomy and democratic management of schools. An instrument that mobilized the actors involved in the scenario of schools will think about education proposal was established in LDB Policy Project (PPP). Thought in the collective construction of PPP, this intervention project proposes a reflection of the whole school community of ETSUS - TO on the "Political-Pedagogical Project of ETSUS-TO" with a view to revising / reworking of the same. For the realization of such an intervention will use the method of wheel Conversation with emphasis on Curriculum. | pt_BR |
dc.description.resumo | A adoção de um novo modelo de gestão e planejamento da educação brasileira deu-se por meio a Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional nº 9.394 de 20 de Dezembro do ano de 1996 que fixou, em linhas gerais, formas mais flexíveis e descentralizadas deadministração/gestão escolar, fortalecendo, dessa forma, a autonomia e a gestão democrática das escolas. Um instrumento que mobilizou os atores envolvidos no cenário das escolas a pensar na proposta de educação estabelecida na LDB foi o Projeto Político Pedagógico (PPP).Pensado na construção coletiva do PPP, este projeto de intervenção propõe uma reflexão de toda comunidade escolar da ETSUS TO, sobre o Projeto Político-Pedagógico da ETSUSTO com vistas à revisão/reelaboração do mesmo. Para a realização de tal intervençãoutilizar-se- á o método da Roda de Conversa com ênfase na Problematização. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Planejamento | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Gestão Democrática | pt_BR |
dc.subject | Saúde | pt_BR |
dc.subject | Projeto Político Pedagógico | pt_BR |
dc.subject.other | Educação em Enfermagem | pt_BR |
dc.title | Revisão do Projeto Político Pedagógico da ETSUS-Tocantins: uma construção coletiva | pt_BR |
dc.type | Monografias de Especialização | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestaopedagogicaetsus_fabiolasandinibraga_monografia.pdf | 218.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.