Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9KJLDY
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Raissa Silva Souzapt_BR
dc.contributor.referee1Sonia Maria Nunes Vianapt_BR
dc.creatorFabíola Sandini Bragapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T13:22:43Z-
dc.date.available2019-08-13T13:22:43Z-
dc.date.issued2013-08-30pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9KJLDY-
dc.description.abstractThe adoption of a new model of management and planning of the Brazilian education was given through the Law of Guidelines and Bases of National Education No. 9394 of December 20 of 1996 which established, in general, more flexible forms and decentralizedadministration / school management, strengthening, thus, autonomy and democratic management of schools. An instrument that mobilized the actors involved in the scenario of schools will think about education proposal was established in LDB Policy Project (PPP). Thought in the collective construction of PPP, this intervention project proposes a reflection of the whole school community of ETSUS - TO on the "Political-Pedagogical Project of ETSUS-TO" with a view to revising / reworking of the same. For the realization of such an intervention will use the method of wheel Conversation with emphasis on Curriculum.pt_BR
dc.description.resumoA adoção de um novo modelo de gestão e planejamento da educação brasileira deu-se por meio a Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional nº 9.394 de 20 de Dezembro do ano de 1996 que fixou, em linhas gerais, formas mais flexíveis e descentralizadas deadministração/gestão escolar, fortalecendo, dessa forma, a autonomia e a gestão democrática das escolas. Um instrumento que mobilizou os atores envolvidos no cenário das escolas a pensar na proposta de educação estabelecida na LDB foi o Projeto Político Pedagógico (PPP).Pensado na construção coletiva do PPP, este projeto de intervenção propõe uma reflexão de toda comunidade escolar da ETSUS TO, sobre o Projeto Político-Pedagógico da ETSUSTO com vistas à revisão/reelaboração do mesmo. Para a realização de tal intervençãoutilizar-se- á o método da Roda de Conversa com ênfase na Problematização.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPlanejamentopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectGestão Democráticapt_BR
dc.subjectSaúdept_BR
dc.subjectProjeto Político Pedagógicopt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleRevisão do Projeto Político Pedagógico da ETSUS-Tocantins: uma construção coletivapt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaopedagogicaetsus_fabiolasandinibraga_monografia.pdf218.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.