Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9NEKZA
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Monica Erichsen Nassifpt_BR
dc.creatorLucelia Pinto Branquinhopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T12:19:12Z-
dc.date.available2019-08-12T12:19:12Z-
dc.date.issued2013-06-21pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9NEKZA-
dc.description.abstractThis study evaluated the influence of sociodemographic and economic variables in diagnostic medicine market, to propose the implementation of a product competitive intelligence. The paper presents a survey of the literature on demographic and economic indicators, competitive intelligence and market diagnostic medicine, methodology, results and limitations and recommendations for future studies. Was developed through descriptive qualitative research based on application interview with the decision makers diagnostic medicine company. Based on interviews and data collection of the sources of information cited, we sought to identify which variables are related to the business. In this context, this paper proposes the creation of a product competitive intelligence to support strategic intelligence activity.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo avaliou a influência das variáveis sociodemográficas e econômicas no mercado de medicina diagnóstica, para propor a implantação de um produto de inteligência competitiva. O trabalho apresenta uma pesquisa bibliográfica sobre indicadores sociodemográficos e econômicos, inteligência competitiva e o mercado de medicina diagnóstica; metodologia; resultados e limitações e recomendações para estudos futuros. Foi desenvolvido por meio de pesquisa qualitativa descritiva, fundamentada na aplicação de entrevista com os tomadores de decisão de uma empresa de medicina diagnóstica. Com base nas entrevistas e na coleta de dados das fontes de informação citadas, procurou-se identificar quais as variáveis possuem relação com o negócio. Neste contexto, este trabalho propõe a criação de um produto de inteligência competitiva para apoiar a atividade de inteligência estratégica.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMedicina diagnósticapt_BR
dc.subjectIndicadores sociodemográficos econômicospt_BR
dc.subjectInteligência competitivapt_BR
dc.subject.otherMedicina  pt_BR
dc.subject.otherInteligência competitiva (Administração)  pt_BR
dc.titleProspecção estratégica no mercado de medicina diagnóstica: avaliação de variáveis importantes nos cenários econômico e socialpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica da Informação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lucelia___monografia_versao12____final_revisado.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.