Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9XRKDD
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Jose Alfredo Oliveira Debortolipt_BR
dc.contributor.advisor-co1Denise Araujo Pedronpt_BR
dc.contributor.referee1Cleber Augusto Goncalves Diaspt_BR
dc.contributor.referee2Elvina Maria Caetano Pereirapt_BR
dc.creatorGregório Hernándes Pimentapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T02:24:56Z-
dc.date.available2019-08-14T02:24:56Z-
dc.date.issued2013-05-29pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9XRKDD-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the relations between art and leisure from the performance to point what kind of understanding about leisure such a perspective can provide. Initially, we conducted a recognition of dialogue that the leisure field has established with the field of art from three main sources: Licere's magazine articles (1998-2011), the entry "art" taken from the Critical Dictionary of Leisure, and chapter Melo (2007) "Art and Leisure: Challenges to break the abyss." The speeches are problematized from the performance and authors in the field of art that investigate the spectator's experience on contemporaneity . The dissertation also presents the theoretical articulation of dialogues built between performance and pleasure with two artistic experiences of performance, experienced by the author of the research, either in the position of the viewer and in the position as artist-proposer.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo investigar as relaçoes entre arte e lazer a partir da performance, de modo a apontar que tipo de compreensão sobre o lazer tal perspectiva pode proporcionar. Inicialmente, é realizado um reconhecimento do diálogo que o campo do lazer vem estabelecendo com o campo da arte a partir de tres fontes principais: os artigos da revista Licere (1998 a 2011), o verbete arte retirado do Dicionario Critico do Lazer, e o capítulo de Melo (2007) Arte e lazer: desafios para romper o abismo. Os discursos reconhecidos são problematizados a partir da performance e de autores do campo da arte que investigam a experiencia do espectador na contemporaneidade. A dissertação apresenta, ainda, a articulação dos diálogos teóricos construídos entre performance e lazer, com duas experiencias artísticas de performance, vivenciadas pelo autor da pesquisa, tanto na posição de espectador, quanto na posição de artista-propositor.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIntervencao Urbanapt_BR
dc.subjectPerformancept_BR
dc.subjectArtept_BR
dc.subjectExperienciapt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherArtept_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.titleEntre arte e lazer: deslocando sentidos e experiências através da performancept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertac_a_o_2015___versa_o_final___digitalizada_2.pdf6.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.