Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9XRKDD
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Jose Alfredo Oliveira Debortoli | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Denise Araujo Pedron | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Cleber Augusto Goncalves Dias | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Elvina Maria Caetano Pereira | pt_BR |
dc.creator | Gregório Hernándes Pimenta | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-14T02:24:56Z | - |
dc.date.available | 2019-08-14T02:24:56Z | - |
dc.date.issued | 2013-05-29 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9XRKDD | - |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the relations between art and leisure from the performance to point what kind of understanding about leisure such a perspective can provide. Initially, we conducted a recognition of dialogue that the leisure field has established with the field of art from three main sources: Licere's magazine articles (1998-2011), the entry "art" taken from the Critical Dictionary of Leisure, and chapter Melo (2007) "Art and Leisure: Challenges to break the abyss." The speeches are problematized from the performance and authors in the field of art that investigate the spectator's experience on contemporaneity . The dissertation also presents the theoretical articulation of dialogues built between performance and pleasure with two artistic experiences of performance, experienced by the author of the research, either in the position of the viewer and in the position as artist-proposer. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho tem como objetivo investigar as relaçoes entre arte e lazer a partir da performance, de modo a apontar que tipo de compreensão sobre o lazer tal perspectiva pode proporcionar. Inicialmente, é realizado um reconhecimento do diálogo que o campo do lazer vem estabelecendo com o campo da arte a partir de tres fontes principais: os artigos da revista Licere (1998 a 2011), o verbete arte retirado do Dicionario Critico do Lazer, e o capítulo de Melo (2007) Arte e lazer: desafios para romper o abismo. Os discursos reconhecidos são problematizados a partir da performance e de autores do campo da arte que investigam a experiencia do espectador na contemporaneidade. A dissertação apresenta, ainda, a articulação dos diálogos teóricos construídos entre performance e lazer, com duas experiencias artísticas de performance, vivenciadas pelo autor da pesquisa, tanto na posição de espectador, quanto na posição de artista-propositor. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Intervencao Urbana | pt_BR |
dc.subject | Performance | pt_BR |
dc.subject | Arte | pt_BR |
dc.subject | Experiencia | pt_BR |
dc.subject | Lazer | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Arte | pt_BR |
dc.subject.other | Lazer | pt_BR |
dc.title | Entre arte e lazer: deslocando sentidos e experiências através da performance | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertac_a_o_2015___versa_o_final___digitalizada_2.pdf | 6.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.