Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A8ZQE2
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Alessandra Aldépt_BR
dc.contributor.referee1Helcimara de Souza Tellespt_BR
dc.creatorJoao Francisco Pereira de Meirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T12:21:50Z-
dc.date.available2019-08-09T12:21:50Z-
dc.date.issued2013-08-28pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-A8ZQE2-
dc.description.abstractA reection on Presidential campaigns in Brazil, its features, contents, rules and their eects on voting. It seeks to contribute to the understanding of these processes, organizing information,data, analysis and current concepts in Political Science applied to Political Communications, thus oering an authoral perspective for integrating those informational elements. The main objective is to show not only that campaigns matter but to measure how much it matters under which context and tone. And also to assess the relative weightin those cases, the messages issued by relevant actors as candidates, political elites and the media, impact on the opinion trends and the eectiveness of the popular vote.pt_BR
dc.description.resumoUma reexão sobre campanhas para Presidente da República no Brasil, suas características, regras, conteúdo e efeitos sobre o voto. Busca contribuir para a compreensão desses processos, organizando informações, dados, análises e conceitos correntes em CiênciaPolítica aplicada à Comunicação, e oferecendo uma perspectiva autoral dessa articulação de elementos informacionais. Seu objetivo é mostrar não só que campanhas importam, mas mensurar o quanto importam,sob que contexto e entonação. E, ainda, avaliar o peso relativo, nesses processos, das mensagens emitidas por atores relevantes como candidaturas, elites políticas e veículos de comunicação, sobre as tendências de opinião e a efetivação do voto popular.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectComunicação Políticapt_BR
dc.subjectEfeitos de Campanhapt_BR
dc.subjectCampanhas Eleitorais para Presidente no Brasilpt_BR
dc.subjectEleiçõespt_BR
dc.subjectTendências de Opiniãopt_BR
dc.subjectMensagens Eleitoraispt_BR
dc.subjectComportamento Eleitoralpt_BR
dc.subject.otherCampanha eleitoral Brasil 1989-2010pt_BR
dc.subject.otherEleiçõespt_BR
dc.subject.otherCiência políticapt_BR
dc.titleUm Brasil na tv: efeitos de campanha nas eleiçoes presidenciais brasileiras (1989 - 2010)pt_BR
dc.typeTese de Doutoradopt_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
um_brasil_na_tv_rf_i3.pdf14.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.