Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A9FH4V
Type: Monografias de Especialização
Title: Encontros no caminho: uma experiência sobre a pedagogia da escuta
Authors: Udson Daniel Xavier de Sousa
First Advisor: Maria do Ceu Diel de Oliveira
First Referee: Evandro Jose Lemos da Cunha
Abstract: Esta monografia apresenta uma reflexão sobre as experiências que forjaram em mim a descoberta e a paixão pela arte, construindo no meu ser, o desejo de ser um artista e, depois do artista, um professor. Portanto, neste trabalho escrevo sobre as dificuldades em construir minhas próprias metodologias no processo de ensino/aprendizagem, na qual encontrei uma direção em algumas influências, como na Pedagogia da Escuta, implantada por Loris Malaguzzi em Reggio Emilia, na Itália. Depois de algumas reflexões, é apresentada uma atividade prática que mostra um pouco do que encontrei para construir minhas metodologias em ensino/aprendizagem em arte.
Abstract: This monograph presents a reflection about the experiences that shaped me the discovery and passion for art and built in me the desire to be an artist and them the artist, a teacher. Therefore in this paper I write about the difficulties I had to develop my own methodologies in teaching/learning process, in which I found direction in some influences, such as Pedagogy of Listening that was set by Loris Malaguzzi in Reggio Emília, Italy. After writing about my own experiences that awakened in me the desire to be an artist, this paper presents a practical activity that shows a bit of what I found to develop my methodologies in teaching/learning in art.
Subject: Arte e educação
Arte Estudo e ensino
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A9FH4V
Issue Date: 12-Dec-2015
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.