Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AMUNLS
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Mabe Machado Bethonico | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Eduardo Antonio de Jesus | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Renata Moreira Marques | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Thiago Henrique de Souza Honório | pt_BR |
dc.contributor.referee4 | Felipe Scovino Gomes Lima | pt_BR |
dc.creator | Patricia Gomes de Azevedo | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T01:56:48Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T01:56:48Z | - |
dc.date.issued | 2016-11-24 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AMUNLS | - |
dc.description.abstract | The thesis includes an investigation based on the artistic practice of Patricia Azevedo in collaboration with British artist Clare Charnley. The work is a flexible practice that occurs when the artists are geographically distant or when they are together, taking advantage of these two spatial situations as triggers to develop works and research. On the other hand, this practice is taken as a device for critical reflection about the construction of spaces in performance art, noting in particular the gesture of performing to the camera. Experimenting dialogues betweenthe visual and the verbal, a dynamic action about spaces and gestures takes place, considering artists and works which are reference to the works developed during the period of research here organized in the form of an inventory-book. | pt_BR |
dc.description.resumo | A tese compreende uma investigação que parte de prática artística colaborativa de Patricia Azevedo junto à artista inglesa Clare Charnley. O objeto do trabalho é uma prática flexível que ocorre quando as artistas estão geograficamente à distância, ou juntas, presencialmente, considerando as duas situações espaciais como propulsoras de ações, obras e pesquisa. Ao mesmo tempo, essa prática é tomada como dispositivo disparador de reflexão crítica sobre a construção de espaços dialógicos na arte performativa, observando em particular o gesto deperformar para a câmera. Experimentando diálogos entre o visual e o verbal, desdobra-se uma experimentação dinâmica, sobre espaços e ações, considerando obras seminais e artistas de referência em relação aos trabalhos elaborados pelas artistas, que constituem um Livro-Inventário. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Artes | pt_BR |
dc.subject.other | Arte moderna Séc XXI | pt_BR |
dc.subject.other | Performance (Arte) | pt_BR |
dc.subject.other | Videoarte | pt_BR |
dc.subject.other | Azevedo, Patrícia, 1964- | pt_BR |
dc.subject.other | Charnley, Clare, 1949- | pt_BR |
dc.subject.other | Espaço (Arte) | pt_BR |
dc.title | Jogos de distância e proximidade: construção do espaço dialógico na arte performativa | pt_BR |
dc.type | Tese de Doutorado | pt_BR |
Appears in Collections: | Teses de Doutorado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_doutorado_jogos_de_distancia_e_proximidade_a_constru__o.pdf | 168.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.