Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AMUNLS
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mabe Machado Bethonicopt_BR
dc.contributor.referee1Eduardo Antonio de Jesuspt_BR
dc.contributor.referee2Renata Moreira Marquespt_BR
dc.contributor.referee3Thiago Henrique de Souza Honóriopt_BR
dc.contributor.referee4Felipe Scovino Gomes Limapt_BR
dc.creatorPatricia Gomes de Azevedopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T01:56:48Z-
dc.date.available2019-08-10T01:56:48Z-
dc.date.issued2016-11-24pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-AMUNLS-
dc.description.abstractThe thesis includes an investigation based on the artistic practice of Patricia Azevedo in collaboration with British artist Clare Charnley. The work is a flexible practice that occurs when the artists are geographically distant or when they are together, taking advantage of these two spatial situations as triggers to develop works and research. On the other hand, this practice is taken as a device for critical reflection about the construction of spaces in performance art, noting in particular the gesture of performing to the camera. Experimenting dialogues betweenthe visual and the verbal, a dynamic action about spaces and gestures takes place, considering artists and works which are reference to the works developed during the period of research here organized in the form of an inventory-book.pt_BR
dc.description.resumoA tese compreende uma investigação que parte de prática artística colaborativa de Patricia Azevedo junto à artista inglesa Clare Charnley. O objeto do trabalho é uma prática flexível que ocorre quando as artistas estão geograficamente à distância, ou juntas, presencialmente, considerando as duas situações espaciais como propulsoras de ações, obras e pesquisa. Ao mesmo tempo, essa prática é tomada como dispositivo disparador de reflexão crítica sobre a construção de espaços dialógicos na arte performativa, observando em particular o gesto deperformar para a câmera. Experimentando diálogos entre o visual e o verbal, desdobra-se uma experimentação dinâmica, sobre espaços e ações, considerando obras seminais e artistas de referência em relação aos trabalhos elaborados pelas artistas, que constituem um Livro-Inventário.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectArtespt_BR
dc.subject.otherArte moderna Séc XXIpt_BR
dc.subject.otherPerformance (Arte)pt_BR
dc.subject.otherVideoartept_BR
dc.subject.otherAzevedo, Patrícia, 1964-pt_BR
dc.subject.otherCharnley, Clare, 1949-pt_BR
dc.subject.otherEspaço (Arte)pt_BR
dc.titleJogos de distância e proximidade: construção do espaço dialógico na arte performativapt_BR
dc.typeTese de Doutoradopt_BR
Appears in Collections:Teses de Doutorado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tese_doutorado_jogos_de_distancia_e_proximidade_a_constru__o.pdf168.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.