Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AMVFEM
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Katia Lucia Moreira Lemospt_BR
dc.creatorRenata de Andrade Ranieript_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T22:56:31Z-
dc.date.available2019-08-12T22:56:31Z-
dc.date.issued2006-11-28pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-AMVFEM-
dc.description.abstractThe present research focused in studying the moral and ethic values handball players from a private high school in the city of Belo Horizonte. Data about the moral and ethic values from the players was gathered before the students initiated their participation in this sports activities, as it was pointed, the moral and ethic values that might have been developed or modified by this athlete during their experience as handball players. The study is classified as qualitative according to its results and bibliography, as field research and case study according to its means. The analyzed sample was formed by 16 handball student/athletes, being (8) female subjects and (8) male subjects, with chronological ages varying between 14 and 15 years. The subjects were submitted to audio recorded interviews during a flexible schedule. The results obtained by this study were found to meet the assumptions made originally by the study. Therefore, leading to the conclusion that the experience with the Sport of Handball contributed to the development, acquisition and/or changes of moral and ethic values from its athletes, mostly those related to the social-affective scope. Uniterms: values, handeball, young athletes.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa concentrou-se na identificação dos valores dos atletas de handebol das categorias infantil e cadete, feminino e masculino de uma escola particular de Belo Horizonte. Levantou-se os valores desenvolvidos pelos alunos/atletas antes do envolvimento nesta prática bem como apontou se os valores que possam ter sido adquiridos e/ou modificados por esses atletas, através da prática do handebol. A pesquisa é classificada como descritiva conforme os seus fins e bibliográfica, de campo e estudo de caso, de acordo com os meios. a amostra foi composta por (16) dezesseis alunos/atletas, sendo (08) meninos e (08) meninas, com idade cronológica entre quatorze e quinze anos. Foram realizadas entrevistas semi-estruturadas gravadas em áudio, a partir de um roteiro flexível. Os resultados obtidos foram de encontro aos pressupostos originais do estudo. Concluindo-se que a modalidade handebol contribuiu para a aquisição e/ou mudança de valores de seus atletas, principalmente nos âmbitos socio-afetivos, propiciando a melhoria de suas relações sociais. Unitermos: valores, handebol, jovens atletas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPreparação física e esportivapt_BR
dc.subject.otherJovenspt_BR
dc.subject.otherInteração socialpt_BR
dc.subject.otherValorespt_BR
dc.subject.otherHandebolpt_BR
dc.titleOs valores dos atletas de handebol das categorias infantil e cadetept_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Preparação Física e Esportiva

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
renata_de_andrade_ranieri___monografia_especializa__o_treinamento_11.2006.pdf714.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.