Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AR5PQA
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Valda da Penha Caldeirapt_BR
dc.contributor.referee1Alda Martins Goncalvespt_BR
dc.creatorRosilda Rodrigues da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T21:13:15Z-
dc.date.available2019-08-11T21:13:15Z-
dc.date.issued2013-07-25pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-AR5PQA-
dc.description.abstractIn the present work has focused primarily submit a proposal for intervention in order to develop a Self-Appraisal Tool Institutional Participatory under Technical School SUS Rondônia, called Center Professional Technical Education in Healthcare (CETAS). For this understanding there was a brief history of Professional Education in Healthcare, related to the creation of the SUS Technical Schools, whose goal is the training site for workers in this area, so that they become reflective and critical citizens-autônimos regarding conceptions of SUS. The rationale for such intervention was in the personal, institutional and social. In Theoretical sought the contribution of several authors with concepts, importance and benefits assessment, institutional assessment and self-assessment institutional participatory provide the institution as a whole. Finally we present the proposed intervention, through Tables containing the steps and outlining the actions / activities to obtain the final product as an Instrument for SelfAssessment Institutional Participatory under CETAS / Rondonia.pt_BR
dc.description.resumoNo presente trabalho tem-se como foco principal apresentar uma proposta de intervenção, visando a elaboração de um Instrumento de Autoavaliação Institucional Participativa no âmbito da Escola Técnica do SUS de Rondônia, denominado de Centro de Educação Técnico Profissional na Área da Saúde (CETAS). Para essa compreensão realizou-se um breve histórico da Educação Profissional na Área da Saúde, atrelada à criação das Escolas Técnicas do SUS, cuja finalidade consiste na formação local dos trabalhadores nessa área, para que estes se tornem cidadãos críticos-reflexivos e autônimos quanto às concepções do SUS. A justificativa para a referida intervenção foi nas dimensões pessoal, institucional e social. No Referencial Teórico buscou-se a contribuição de vários autores com conceitos, importância e benefícios que a avaliação, a avaliação institucional e a autoavaliação institucional participativa proporcionam à Instituição como um todo. E por fim apresenta-se a proposta de intervenção, por meio de Quadros contendo as etapas e delineando as ações/atividades para se obter como produto final um Instrumento de Autoavaliação Institucional Participativa no âmbito do CETAS/Rondônia.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectEscola Técnica do SUSpt_BR
dc.subjectAutoavaliação Institucional Participativapt_BR
dc.subjectEducação Profissional na Área da Saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleAutoavaliação institucional participativa na escola técnica do SUS de Rondônia: uma proposta de intervençãopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rosilda_rodrigues_da_silva.pdf887.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.