Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AR5PYH
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Torcata Amorimpt_BR
dc.contributor.referee1Marta Araujo Amaralpt_BR
dc.creatorDavid Jose de Sousa Silva Pazpt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T10:26:43Z-
dc.date.available2019-08-10T10:26:43Z-
dc.date.issued2013-06-25pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-AR5PYH-
dc.description.abstractDespite all the efforts that guide the Health System's fault that deserve our attention, among them so that the LGBT population is served at health facilities. Over the years this population, despite the prejudices, has achieved great achievements and with this paper we propose that students / workers in health CEFOR-PB, have greater maturity regarding the sexuality of people assisted them in their work environment to those professionals working in the NHS have a look humane, non-judgmental moral values that interfere with the host user. Therefore, it is necessary to incorporate the Policy Plan (PPP) of the institution a proposal to raise awareness of health professionals seeking to ensure the population of gays, lesbians, bisexuals and transgenders, humanized care focused on the general appearance of the assisted. Thus, we propose in this, a chapter of the PPP returned to this end, built with the school community and social movement that advocates the LGBT cause. The combat homophobia through formal education faces two challenges: the first is to break the silence of the books on sexual diversity and the second is to find discursive mechanisms to present it in an array of promoting equality and diversity.pt_BR
dc.description.resumoApesar de todos os esforços que norteiam o Sistema Único de Saúde há falhas que merecem nossa atenção, dentre elas a forma que a população LGBT é atendida nas unidades de saúde. No decorrer dos anos essa população, apesar dos preconceitos, vem alcançando grandes conquistas e com este trabalho propomos que os estudantes/trabalhadores em saúde do CEFOR-PB, tenham maior amadurecimento no tocante à sexualidade das pessoas assistidas por eles em seu ambiente de trabalho, para que esses profissionais que trabalham no SUS tenham um olhar humanizado, sem julgamento de valores morais que interfiram no acolhimento do usuário. Para tanto, faz-se necessário a incorporação ao Plano Político Pedagógico (PPP) da instituição uma proposta de sensibilização dos profissionais de saúde, buscando assegurar à população de gays, lésbicas, bissexuais e transgêneros, uma assistência humanizada voltada ao aspecto geral do assistido. Desta forma, propomos neste, um capítulo do PPP voltado a esse fim, construído com a comunidade escolar e o movimento social que defende a causa LGBT. O combate à homofobia pela educação formal enfrenta dois desafios: o primeiro é romper o silêncio dos livros sobre a diversidade sexual e o segundo é encontrar mecanismos discursivos para apresentá-la em uma matriz de promoção da igualdade e da diversidade.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSexualidadept_BR
dc.subjectHumanizaçãopt_BR
dc.subjectSaúdept_BR
dc.subjectProfissionaispt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleHumanização dos profissionais técnicos em saúde do CEFOR-PB com relação à população LGBTpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
david_jose_de_sousa_caju.pdf295.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.