Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-AR6QW3
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Erika Maria Parlato-oliveirapt_BR
dc.contributor.referee1Eulita Maria Barcelospt_BR
dc.creatorLorena Águida Reis dos Santospt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T18:37:43Z-
dc.date.available2019-08-11T18:37:43Z-
dc.date.issued2014-07-19pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-AR6QW3-
dc.description.abstractAdolescence is focus of public health policies with important achievements. However, in the context of Brazilian society, although there are already specific policies for this audience, we note that this portion of the population has had little expression, especially what the core practice of health . Are few and often nonexistent actions and services targeted specifically for adolescents. On this view, there is the desire and need for the service organization and plan actions to this group. This paper presents a proposal for intervention, for staff of the Family Health Strategy (FHS), on the issue of adolescent health. It is proposed that the best action to reach this stage of life is an intervention in the organization of activities and the work process offered by the health team , systematizing care in an integrated care approach in line with the guidelines and policies of the Ministry of Health this proposal indicates a possible way in serving the teen whose main focus point for building strategy that offers subsidies to the health team in the reorganization of the service oriented this group improving the health and life of the population . Expanding access to health and full qualified so positively affecting thequality of life of men and women in their adulthood.pt_BR
dc.description.resumoA adolescência é foco de políticas de saúde pública com conquistas importantes. No entanto, no contexto da sociedade brasileira, apesar de já existirem políticas especificas para este público, nota-se que esta parcela da população tem tido pouca expressão, principalmente ao que cerne a prática das ações de saúde. São poucas e muitas vezes inexistentes as ações e serviços direcionados especificamente ao atendimento do adolescente. Sobre esta perspectiva, nota-se o anseio e a necessidade de organização do serviço e de planejar ações a este grupo. Este trabalho apresenta uma proposta de intervenção, para a Equipe de Estratégia de Saúde da Família (ESF), sobre a questão da saúde do adolescente. Propõe-se que a melhor ação para atingir essa etapa de vida é uma intervenção na organização das ações e do processo de trabalho ofertados pela equipe de saúde, sistematizando o atendimento dentro de um enfoque de atenção integral em consonância com as diretrizes e políticas do Ministério da Saúde. Esta proposta aponta um caminho possível no atendimento ao adolescente tendo por foco principal apontar para construção de estratégia que ofereça subsídios à equipe de saúde na reorganização do serviço voltado a este grupo melhorando as condições de saúde e de vida da população. Ampliando o acesso à saúde de modo integral e qualificado afetando positivamente a qualidade de vida de homens e mulheres em sua fase adulta.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSaúde do Adolescentept_BR
dc.subjectPromoção da Saúde do Adolescentept_BR
dc.subjectSaúde Integral do Adolescentept_BR
dc.subjectPolíticas de Saúde para o Adolescentept_BR
dc.subjectAdolescênciapt_BR
dc.subjectServiços de Saúde para o Adolescentept_BR
dc.subject.otherSaúde da famíliapt_BR
dc.titleProposta de intervenção em promoção da saúde integral do adolescentept_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Atenção Básica em Saúde da Família - EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
espatencaobassaudefamilia_lorenaaguida_monografia.pdf356.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.