Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-8LYFZS
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Maria Regina de Paula Motapt_BR
dc.contributor.referee1Eduardo Antonio de Jesuspt_BR
dc.contributor.referee2Carlos Magno Camargos Mendoncapt_BR
dc.creatorOswaldo Norbim Prado Cunhapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T18:46:49Z-
dc.date.available2019-08-10T18:46:49Z-
dc.date.issued2010-03-25pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-8LYFZS-
dc.description.abstractThis dissertation has as objective the analysis of the transformation of the media of voice - the cell phone, in a new device of production and audiovisual propagation. The research circumscribed the phenomenon of order technique and the evidences of its impact in the contemporary sociability, manifested in the autonomy that the carriers of cell phones have to produce images, sounds and messages and to make its circulation. The survey of the vídeos made by and for cell phones, that circulates in the Internet, allowed to establish the characteristics of this production that has in the miniaturization, portability and mobility the principles of its audiovisual statute. The analysis of the corpus considered the scopes of the production (digital use of the camera and formats) and exhibition (propagation and enjoyment in the proper screen) to distinguish the components from the audiovisual language, crossed for the body of the producing and experimenting subject of these images and sounds. The research demonstrates that what in the traditional medias would be considered as limit (size, quality, volume, etc) becomes a stimulation for a unthinkable number of new creators, who makes of the audiovisual a common language whose meaning is to be shared.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação tem como objetivo a análise da transformação do meio de comunicação de voz o telefone celular, em mais um novo meio de produção e veiculação audiovisual. A pesquisa circunscreveu o fenômeno de ordem técnica e as evidências do seu impacto na sociabilidade contemporânea, manifesto na autonomia que os portadores de telefones celulares têm para produzir imagens, sons e mensagens e fazer a sua circulação. O levantamento dos vídeos feitos por e para telefones celulares, que circulam na Internet, permitiu estabelecer as características dessa produção que tem na miniaturização, portabilidade e mobilidade os princípios do seu estatuto audiovisual. A análise do corpus considerou os âmbitos da produção (uso da câmera e formatos digitais) e exibição (veiculação e fruição na própria tela) para distinguir os componentes da linguagem audiovisual, atravessada pelo corpo do sujeito produtor e fruidor dessas imagens e sons. A pesquisa demonstra que aquilo que nas mídias tradicionais seria considerado como limite (tamanho, qualidade, volume, etc) torna-se estímulo para um número impensável de novos criadores, que tazem do audiovisual uma língua comum cujo sentido é ser compartilhadapt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMídias móveispt_BR
dc.subjectProdução audiovisualpt_BR
dc.subjectTelefone celularpt_BR
dc.subject.otherComunicação de massapt_BR
dc.subject.otherComunicação audiovisualpt_BR
dc.subject.otherTelefone celularpt_BR
dc.titleImagens em trânsito: o telefone celular e as novas estéticas audiovisuaispt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o.pdf610.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.