Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-94QMPF
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Nora Olinda Cabrera Zunigapt_BR
dc.creatorCristina das Graças Alves Barbipt_BR
dc.date.accessioned2019-08-14T05:59:27Z-
dc.date.available2019-08-14T05:59:27Z-
dc.date.issued2012-07-05pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-94QMPF-
dc.description.abstractThis paper investigates the textbooks used by teachers and students in fifth and sixth grades at an elementary school in Belo Horizonte-MG-Brazil. It intends to detect and analyze the approaches within mathematical subjects, aiming to build a better articulation of these subjects. Based on these comparisons, this paper seeks to observe if there are any gaps in the subjects or in the methodologies employed. The result shows that the gap is found mostly in the fields of Geometry and Magnitudes and Measures. It is also possible to verify an internal methodological mismatch between the very textbooks.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho investiga os livros didáticos do 5o e 6o anos do Ensino Fundamental, adotados em uma escola privada de Belo Horizonte. O objetivo é analisar as abordagens sobre conteúdos matemáticos nesses livros, visando contribuir para uma melhor articulação entre os mesmos. Com base na comparação entre essas abordagens, observaram-se lacunas ou incoerências, no conteúdo ou na metodologia, principalmente nos campos da Geometria e das Grandezas e Medidas. Também foi possível verificar um descompasso metodológico interno aos próprios livros.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLivros didáticospt_BR
dc.subjectArticulaçãopt_BR
dc.subjectGeometriapt_BR
dc.subjectGrandezas e Medidaspt_BR
dc.subject.otherMatemáticapt_BR
dc.subject.otherEnsino fundamental Currículospt_BR
dc.subject.otherLivros didáticos Avaliaçãopt_BR
dc.titleConsiderações para articular o ensino da Matemática do 5º e 6º anos do Ensino Fundamental com base na comparação entre as abordagens dos conteúdos em livros didáticospt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Matemática Para Professores

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia___vers_o_final.pdf4.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.