Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B2HF8
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Jose Edson Larapt_BR
dc.contributor.referee1Francisco Vidal Barbosapt_BR
dc.creatorSuellen Silva Santospt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T00:51:29Z-
dc.date.available2019-08-10T00:51:29Z-
dc.date.issued2011-03-02pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B2HF8-
dc.description.abstractThe competitiveness has been emphatically present in the current business scenario. The companies search for greater profit and market share through competitive advantages created in several strategical plans always more diversified. The present monographic study has as it is reasons, to present new proposals and techniques in the marketing segment, objectifying to develop the exporting operations of vehicles from the Fiat Automobiles of Brazil S/A. It is important to emphasize that, of a universe of total sales of vehicles, either in the domestic market or for the international market, the exportations represent approximately only 10% the sales of the Company. Therefore, this number presents a shy form and the study aims to find mechanisms, procedures and/or solutions that can optimize the exportations of the Company. With effect, is known that the phenomenon of globalization brings a highly competitiveness between the society entrepreneurs all over the word; making the entrepreneurs diversify and bring up to date themselves constantly its products and services. This way, the monograph will search to present the aspects of commercial, strategical, evolutive and in accord with the legislation, that allows the Company to reach its goal of growth of the exporting activitiespt_BR
dc.description.resumoA competitividade tem estado enfaticamente presente no atual cenário empresarial. As empresas buscam maior lucro e market share através de vantagens competitivas, criadas em planos estratégicos cada vez mais diversificados. O presente estudo monográfico tem como fito, apresentar novas propostas e técnicas no segmento do marketing, objetivando incrementar as operações exportadoras de veículos da Fiat Automóveis do Brasil S/A. Torna-se importante frisar que, de um universo de vendas totais de veículos, seja no mercado doméstico ou para o mercado internacional, as exportações representam aproximadamente 10% apenas das vendas da Empresa. Destarte, esse número se apresenta de forma tímida e o estudo visa encontrar mecanismos, procedimentos e/ou soluções que possam otimizar as exportações da Empresa. Com efeito, de todos é sabido que o fenômeno da globalização traz consigo uma competitividade bastante acirrada entre as sociedades empresárias em todo mundo; fazendo com que os empreendedores diversifiquem e atualizem de forma constante os seus produtos e serviços. Dessa forma, a monografia em apreço buscará apresentar os aspectos de natureza comercial, estratégica, evolutiva e em consonância com a legislação, que permitam a Empresa alcançar sua meta de crescimento das atividades exportadoraspt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCompetitividadept_BR
dc.subjectVendaspt_BR
dc.subjectMarcapt_BR
dc.subjectExportaçãopt_BR
dc.subjectMarketingpt_BR
dc.subjectRelatório de vendaspt_BR
dc.subject.otherAdministraçãopt_BR
dc.titleOs reflexos do neo-marketing para o incremento das exportações da Fiat Automóveispt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia___suellen.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.